BRATISLAVA 24. apríla (WEBNOVINY) – Bratislavská organizácia cestovného ruchu po prvýkrát organizuje festival značiek Bratislava Brand Festival – Zdieľaj svoje mesto. Podujatím od piatku 25. apríla do nedele 27. apríla chce vyvolať diskusiu medzi Bratislavčanmi o najvýznamnejších symboloch a značkách Bratislavy. Festival značiek bude v bratislavskej Starej Tržnici. Informoval o tom František Morong z Bratislavskej organizácie cestovného ruchu.
Bratislava Brand Festival sa začne v piatok o 13:00, festival a prezentované značky predstavia o 14:00. Počas festivalu budú prezentovať napríklad modernú gastronómiu, gastronómiu starého Prešporku, bratislavské vína, račiansku štrúdľu či historické súboje a tance. Súčasťou festivalu budú aj hudobné vystúpenia. Bratislavská organizácia cestovného ruchu, zodpovedná za koordináciu a propagáciu mesta ako turistickej destinácie, sa snaží nanovo definovať najvýznamnejšie atribúty a jedinečnosti, ktoré by mali prilákať návštevníkov. Ako uvádza Morong, vytvoriť nezameniteľnú značku destinácie, ktorú po určitom čase dokážu dobre rozpoznať aj v zahraničí, je jedna z najťažších úloh. Tak pre krajinu, určitý región, ako aj pre mesto. „Podľa jedného z najväčších svetových odborníkov na tvorbu značky krajiny Simona Anholta, miesta sa posudzujú podľa toho, čo robia a vytvárajú, a nie podľa toho, čo o sebe hovoria. Pokiaľ sa v každom turistickom sprievodcovi cudzinec dočítal, že typickým pečivom prešporskej kuchyne je bratislavský rožok, ktorý však nemal kde ochutnať, potom sa tento jedinečný produkt nikdy nestane značkou symbolizujúcou Bratislavu.
Tak tomu bolo ešte donedávna. Podobne je to s vínom. Kým budeme v reštauráciách stále ponúkať viac zahraničné vína, nemôžme očakávať, že v zahraničí si stotožnia Bratislavu a Slovensko s krajinou produkujúcou vína svetovej kvality. Tým sa však sami ochudobňujeme o veľmi dôležitý segment cestovného ruchu, ktorý je spojený s čoraz väčšou záľubou – cestovať za regionálnou kuchyňou a vinárskou tematikou,“ uviedol Morong a dodal, že podobných príkladov sa dá nájsť oveľa viac. Ako povedal, na prilákanie väčšieho počtu turistov nestačí len propagácia destinácie na fiktívne jedinečnosti bez toho, aby reálne existovali, boli na trhu dostupné a spoločnosťou vnímané.