KOŠICE 28. marca (WEBNOVINY) – Účastníci slávnostného otvorenia tréningovej hokejovej haly v Košiciach, ktorá sa nachádza hneď vedľa Steel arény, dnes konštatovali, že stačí ukončiť parkovací dom a metropola východu bude pripravená na hokejové majstrovská sveta. Novú tréningovú za 3,75 milióna eur začali stavať v apríli 2009.
Stavebné práce ukončili v decembri minulého roku a halu kolaudovali vo februári 2011. Ministerstvo školstva na stavbu tréningovej haly poskytlo 1,575 mil. eur, spoločnosť U. S. Steel Košice prispela 1,327 mil. eur, mesto dalo takmer 841 698 eur.
Tréningová hala s ľadovou plochou kanadských rozmerov a približne 300 sedadlami pre divákov je vybavená potrebným modernými šatňami a sociálnym zázemím, ozvučením, časomierou i dvoma veľkoplošnými obrazovkami. Okrem toho sa pod halou nachádza aj 50 parkovacích miest. Vybavenie zodpovedá štandardom a umožní nielen tréningy, ale aj organizovanie rôznych nižších súťaží. Primátor Košíc Richard Raši je presvedčený, že bude prínosom pre rozvoj najmä žiackeho a mládežníckeho športu v meste.
V súčasnosti finišujú aj práce na parkovacom dome s kapacitou okolo 500 miest, ktorý vyrástol v tesnom susedstve tréningovej haly a Steel arény. Hotový má byť koncom týždňa, resp. začiatkom apríla vrátane napojenia na Moldavskú cestu, rampového a informačného systému. Preveriť ho majú už prípravné zápasy.
Bratislava spúšťa informačnú kampaň k majstrovstvám
Mesto vstúpi v apríli do komunikačnej kampane Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, ktorá sa bude symbolicky niesť v slogane – Horíme nedočkavosťou. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca mesta Ľubomír Andrassy. Kampaň v sebe zahŕňa vydanie letákov o organizácii hokejového života v meste v slovenskej aj cudzojazyčnej mutácii, distribúciu brožúrky o nosných dopravných obmedzeniach v okolí zimného štadióna či rozmiestení záchytných parkovísk a organizácii kyvadlovej dopravy k dejisku šampionátu.
Na hlavných cestných ťahoch z Českej republiky, Rakúska a Maďarska budú umiestnené nosiče vonkajšej reklamy, ktoré poskytnú údaje o internetovej stránke šampionátu či telefónnej linke. V centre mesta a taktiež na hlavných dopravných tepnách ako sú autobusová a železničné stanice, letisko a centrum, budú od 15. apríla umiestnené informačné stánky, kde Bratislavčania i návštevníci mesta nájdu tematické letáky k šampionátu.
Samospráva pripravuje v spolupráci s verejnoprávnymi médiami (Slovenský rozhlas) mimoriadny dopravný servis o aktuálnej situácii na bratislavských cestách. Náklady na informačnú kampaň mesta k hokejovým majstrovstvám sú na úrovni 96-tisíc eur.