BRATISLAVA 29. februára (WBN/PR) – Pražské metro, poľské diaľnice, maďarské železnice a cestná sieť v Azerbajdžane. Slovenský Doprastav nečakal na stabilizáciu domáceho stavebného trhu a dnes realizuje väčšinu svojich výkonov v zahraničí.
Takmer 60 ročné skúsenosti s veľkými stavbami na Slovensku je možné úspešne zúročiť aj v zahraničí. Od polovice 90-tych rokov realizovaná stratégia expanzie do zahraničia pomohla Doprastavu úspešne vyviezť väčšinu svojich kapacít. Slovenskí stavbári pokračujú na diaľničných stavbách v Poľsku, Česku, Maďarsku, ale aj v Azerbajdžane.
„Sme exportne najaktívnejšou slovenskou stavebnou spoločnosťou. Za prvých 11 mesiacov minulého roku sme sa na celkovom vývoze stavebných prác zo Slovenska podieľali až 85%“, hovorí generálny riaditeľ Dušan Šamudovský. Doprastav v tomto čase vyviezol práce za 161,76 mil. EUR (takmer 5 miliárd SK), čo je štvornásobne viac, ako všetky ostatné stavebné firmy spolu.
Doprastav naďalej stavia množstvo stavieb aj na Slovensku. Okrem tradičnej dominancie v diaľničných stavbách sa už dvadsať rokov venuje aj železničným a podzemným stavbám. Práve stavby tunelov budované Novou rakúskou tunelovacou metódou s úspechom realizuje v Poľsku a Českej republike.
Medzi významné zahraničné stavby Doprastavu, ktoré pozná aj slovenská verejnosť, patrí napríklad aj Terminál Sever 2 pražského letiska, tunel Laliky v Poľsku, diaľničné tunely na českej D8 alebo niektoré trasy pražského metra.