Univerzita tým nadväzuje na podobné štúdie z nedávnej minulosti, okrem iného na prieskum realizovaný na vzorke zahraničných návšteníkov počas svetového šampionátu v ľadovom hokeji v Bratislave a Košiciach v máji 2011 a tiež na výskum z jari tohto roka, ktorého cieľom bolo zistiť výšku výdavkov zahraničnej klientely v hlavnom meste s dôrazom na individuálnych návštevníkov.
Zber dát formou osobných rozhovorov anketárov s návštevníkmi sa začne už počas najbližšieho domáceho zápasu Slovana 13. novembra a bude sa realizovať počas každého stretnutia v Bratislave až do konca základnej časti do začiatku marca budúceho roka.
„Na základe predchádzajúcich štúdií a výskumu predpokladáme, že usporiadanie atraktívneho globálneho podujatia v meste – v danom prípade hokejového zápasu KHL – prináša subjektom podnikajúcim v oblasti gastronómie, ubytovania, dopravy, kultúry či predaja suvenírov zaujímavé tržby,“ povedal generálny manažér Slovana Maroš Krajči. „Ako výsledok štúdie očakávame exaktnejšie odpovede na otázku, aké ekonomické dopady má atraktívna športová súťaž na ekonomiku mesta,“ dodal.
„Verím, že pripravovaná štúdia poskytne reálny pohľad na efekty KHL v Bratislave a poukáže aj na ďalšie možnosti využitia potenciálu účasti Slovana v KHL pre mesto, podnikateľské subjekty, ako aj obyvateľov Bratislavy,“ uviedol rektor Ekonomickej univerzity Rudolf Sivák.
Informácie priniesol web Slovana Bratislava.