Unilever vlani rástol, marže firmy stimulovali ceny komodít

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Unilever
Foto: unilever.com

LONDÝN 23. januára (WEBNOVINY) – Výrobca spotrebných tovarov Unilever PLC/NV v minulom roku dosiahol rast základných tržieb o 6,9 %, čím prekonal prognózu, že posilnia o 6,5 %.

Britsko-holandský producent potravín, nápojov, čistiacich prostriedkov a produktov pre osobnú starostlivosť uviedol, že jeho tržby za rok 2012 boli v sume 51,3 mld. eur.

Spoločnosť, ktorá je tretím najväčším producentom spotrebných tovarov po firmách Nestlé a Procter & Gamble, evidovala v nových trhových ekonomikách rast tržieb o 11,4 %. Nové trhové ekonomiky sa na celkovom obrate firmy podieľajú zhruba 55 percentami.

„Tieto výsledky sa dosiahli v náročných ekonomických podmienkach,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Paul Polman. Skupina ďalej informovala, že jej jadrový zisk na akciu za rok 2012 vzrástol o 11 % na 1,57 eura. Keďže oslabili ceny komodít, zlepšili sa marže firmy Unilever.

Spoločnosť Unilever svoju slovenskú pobočku zriadila v roku 1993. Unilever Slovensko, s. r. o. je súčasťou Central Europe Multi Country Organisation spolu s ďalšími pobočkami v Maďarsku, v Českej republike, v Slovinsku, v Chorvátsku a v Bosne a Hercegovine.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať