Každý rok v septembri a októbri otvárajú vínne pivnice svoje brány a ponúkajú návštevníkom možnosť nahliadnuť do procesu výroby vína. Oslavou ukončenia zberu hrozna sú vinobrania, ktoré zároveň slúžia aj na samotné ochutnávanie rôznych druhov tohto obľúbeného nápoja. „Slováci obľubujú biele vína viac ako červené, v pomere 60:40. V posledných rokoch však značne rastie záujem o novošľachtené vína, ružové vína a prosecco, čo je spôsobené hlavne trendmi v modernej gastronómií,“ uviedla na základe prieskumu nákupného správania vo svojich predajniach hovorkyňa spoločnosti BILLA Kvetoslava Kirchnerová.
Slovensko je známe vinohradníckymi oblasťami, ktoré produkujú kvalitné víno vyhľadávané aj za hranicami. Medzi najznámejšie patria Malokarpatská, Južnoslovenská a oblasť Tokaj. Rôznorodosť týchto oblastí sa odzrkadľuje aj v diverzite pestovaných odrôd. Ani miestne vinohradníctva nie sú výnimkou a každoročne pozývajú milovníkov vína na návštevu svojich pivničiek. Slováci si na víne pochutnávajú, čo potvrdzuje aj rastúca návštevnosť miestnych vinobraní.
„Víno nie je z hľadiska nákupov len jednorazovou záležitosťou. Mnohí naši zákazníci nakupujú víno aspoň raz mesačne, mladšia generácia aj viackrát do týždňa,“ dodáva K. Kirchnerová. Víno je nápoj spájaný s oslavami, zábavou, dobrým jedlom, ale aj s príjemným večerným posedením v kruhu rodiny a priateľov. „Spotrebitelia sa pri výbere vín sústreďujú na jeho chuť, následne posudzujú značku, krajinu pôvodu a odrodu. Nie každý si však vie vybrať to správne víno k pohosteniu. Preto sme pre zákazníkov, ktorí sa ťažšie orientujú pri výbere, pripravili špeciálnu ponuku Víno mesiaca,“ prezrádza hovorkyňa. Víno mesiaca nájdu zákazníci odkomunikované v letákoch a samozrejme na pultoch predajní, kde sa dozvedia krajinu pôvodu, odrodu a nájdu tam aj odporúčanie na jeho podávanie. Septembrová ponuka prichádza aj s pochutinami ako sú šunky, syry či olivy, ktoré chuť vína pri konzumácii vyzdvihnú.
Pre tých, ktorí chcú v oslavách vína pokračovať aj po vinobraní, či tých, ktorí sa nestíhajú vinobrania zúčastniť, má BILLA riešenie. Vo svojich supermarketoch ponúka bohatý sortiment slovenského, ale aj zahraničného vína. Zákazník ma na výber z rôznych odrôd, prívlastkov, chráneného označenia či cenovej kategórie. BILLA tiež spolupracuje s miestnymi vynikajúcimi vinármi a vo vybraných predajniach prináša aj vína z regiónov. „Slovenské vína sú zákazníkmi v našich predajniach vyhľadávané, čo potvrdzuje aj ich predaj, ktorý tvoril v minulom roku viac ako tri štvrtiny. Reťazec načúva požiadavkám svojich zákazníkov, a preto každoročne navyšuje ponuku slovenských vín. Výber je naozaj bohatý a na svoje si príde každý,“ vyzdvihuje K. Kirchnerová.
Pár zaujímavostí na záver:
- Slováci majú radšej biele víno ako červené
- Najčastejšie nakupujú víno v piatok
- V minulom roku tvoril predaj slovenských vín v BILLA viac ako tri štvrtiny
Inzercia