NEW YORK 27. októbra (WebNoviny.sk) – Sociálna sieť Twitter sa rozhodla, že odteraz nebude povoľovať zadávanie reklám dvom ruským proštátnym médiám, a to televízii RT, v minulosti známej ako Russia Today, a tlačovej agentúre a rozhlasovej stanici Sputnik.
Obidve tieto médiá sa totiž mali podieľať na ruskej kampani, ktorej cieľom bolo ovplyvniť americké prezidentské voľby a v rámci ktorej sieť médií za pomoci veľkého počtu takzvaných „trollov“ rozširovala zdeformované alebo úplne nepravdivé informácie, ako napríklad tú, že pápež František podporil za prezidenta Donalda Trumpa.

NATO znepokojuje výpadok mobilného signálu, spôsobeného ruskou armádou
Twitter navyše venuje sumu vo výške približne dvoch miliónov dolárov (v prepočte približne 1,7 milióna eur), ktorú mu od roku 2011 RT a Sputnik za reklamy zaplatili, na výskumné projekty, ktorých účelom bude zmapovať možnosti a spôsoby, ako táto sociálna sieť ovplyvňuje a môže ovplyvňovať občiansku angažovanosť vo svete a voľby a iné politické procesy v jednotlivých krajinách.
Na rozhodnutie Twitteru vzápätí s hnevom reagovala hovorkyňa ruského ministerstva zahraničných vecí Maria Zacharová, podľa ktorej ide o „ďalší agresívny krok“ namierený proti Rusku.