BRATISLAVA 6. mája (WebNoviny.sk) – Mať bežnú web stránku už nestačí. Aby ste sa odlíšili od konkurencie a oslovili viac zákazníkov, potrebujete profesionálnu web stránku optimalizovanú pre mobilné zariadenia a internetové vyhľadávače.
1. Responzívny dizajn web stránok
Kľúčovou vlastnosťou web stránok je momentálne responzívny dizajn = optimalizácie pre mobilné zariadenia.
Tvorba web stránok by sa teda mala začať výberom správneho responzívneho dizajnu.
Responzívnosť umožňuje prispôsobovať veľkosť prvkov na web stránke a ich rozmiestnenie tak, aby bolo ovládanie web stránky čo najviac pohodlné a aby návštevník nemusel „zoomovať“ (približovať stránku prstami).
Web stránky, ktoré toto prispôsobenie nemajú zapracované alebo ho majú zapracované nesprávne môžu prichádzať o potenciálnych návštevníkov, nakoľko Google takéto web stránky penalizuje.
V roku 2018 prišiel Google s takzvaným „mobile first“ indexovaním. V preklade to znamená, že Google stránky zaradzuje do vyhľadávania na základe obsahu, ktorý je viditeľný práve v mobilnej verzii.
Ak vaša web stránka obsahuje len zjednodušenú mobilnú verziu, ktorá napr. skrýva texty, môže sa stať že sa na niektoré kľúčové slová použité na klasickej web stránke nebudete vôbec zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania.
2. Optimalizácia web stránok pre vyhľadávače (SEO)
Responzívnu web stránku už máme, pozrime sa na ďalšie faktory, ktoré ovplyvňujú umiestnenie web stránky vo výsledkoch vyhľadávania napr. vo vyhľadávači Google.
Dôležitý je správny výber kľúčových slov, na ktoré sa bude optimalizovať obsah web stránky. Vhodné je zamerať sa na kľúčové slová, pod ktorými vás už ľudia hľadajú a nie sú vysoko konkurenčné.
Výber kľúčových slov, tzv. „analýzu kľúčových slov“ vám zostaví lepší tvorca web stránok, prípadne si analýzu môžete zostaviť napr. za pomoci nástroja pre návrh kľúčových slov od spoločnosti Google.
Následne je potrebné tieto kľúčové slová používať na správnych miestach v obsahu web stránky, najmä v:
- názvoch stránok / článkov / produktov / produktových kategórií,
- titulke stránky (obvykle sa generuje z názvu),
- nadpisoch úrovní H1-H3,
- anchor textoch odkazov (fráza, z ktorej sa odkazuje),
- alternatívnych popisoch obrázkov,
- a iných miestach.
Okrem správneho použitia kľúčových slov priamo na web stránke je dôležité získavať aj tzv. „spätné odkazy„, teda odkazy na Vašu web stránku z iných web stránok ideálne s podobnou tematikou.
Taktiež je potrebné urobiť správne technické nastavenia web stránky, napr. nasadiť SSL certifikát, sprístupniť súbor sitemap, nastaviť presmerovania, minimalizovať duplicitný obsah, zabezpečiť čo najrýchlejšie načítavanie web stránok a mnoho iného.
Pokiaľ sa nechcete venovať SEO optiamalizácii, na prvé priečky vo vyhľadávaní môžete vašu web stránku dostať aj za pomoci tzv. „ppc reklamných kampaní„, pri PPC reklame platíte za kliknutia na reklamu (eng. pay per click).
Optimalizácia web stránok môže byť pre laika náročná, pokiaľ sa však správne zrealizuje, bude vám generovať organickú (neplatenú) návštevnosť web stránky. To je práve tá návštevnosť, ktorá prináša väčšinu konverzií (nákupov).
3. Rozšírenie web stránky o internetový obchod
Pokiaľ sa venujete aj predaju, rozšírenie web stránok o eshop môžeme iba odporúčať.
Za pomoci správneho prepojenia eshopu s externými službami viete rozšíriť dosah aj ku ďalším zákazníkom, ktorí sú zvyknutí pre nákup využívať externé služby napojené na váš eshop.
Internetový obchod je možné prepojiť napr. s porovnávačmi cien alebo katalógmi tovaru, do ktorých sa vloží váš tovar automaticky.
Navyše internetový obchod je plne automatizovaný, vám takto ostane čas venovať sa podnikaniu namiesto manuálneho prijímania objednávok cez email alebo telefón.
V eshope je možné automatizovať napríklad aj: hromadné vkladanie a aktualizovanie dostupnosti produktov, export faktúr pre účtovníka, párovanie platieb podľa bankového účtu, export zásielok prepravcovi, napojenie na skladové hospodárstvo a mnoho iného.
Úroveň automatizácie je možné prispôsobiť vašim požiadavkám, stačí zvoliť tvorcu eshopu, ktorý pokročilú automatizáciu dokáže zabezpečiť, viď. nižšie.
4. Splnená legislatíva web stránok
V závislosti na funkciách web stránky je potrebné zvážiť aké legislatívne náležitosti musíte spracovať.
Pokiaľ prevádzkujete jednoduchú prezentačnú web stránku, potrebné je splniť si informačnú povinnosť a zverejniť: kontaktné a fakturačné údaje, otváracie hodiny (ak máte aj kamennú predajňu), kontakty na príslušný orgán soi a podmienky spracovania os. údajov.
Pri internetovom obchode máte viacero povinností. Zverejňovať musíte okrem hore uvedeného aj: obchodné podmienky, reklamačný poriadok, podmienky pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. Nákupný proces musí byť zostavený podľa špecifických pravidiel.
Ak rozosielate zákazníkom aj newsletter, potrebné je spracovať samostatné podmienky pre ochranu osobných údajov v súvislosti s prihlásením na odber newslettera (podľa GDPR).
Čo všetko by mal váš web alebo eshop obsahovať by vám mal poradiť práve tvorca web stránok.
5. Tvorba web stránok – u koho a ako?
Najlacnejšie sú prenajímané web stránky, kde za mesačný poplatok získate prístup ku systému pre tvorbu web stránok. Treba však počítať s tým, že si samotnú web stránku budete vytvárať vy. Funkcionalita a možnosť prispôsobenia grafiky býva často krát obmedzená.
Ak hľadáte komplexné riešenie, obráťte sa na firmu, ktorá sa danej tematike venuje a všetky služby z článku prenesie do Vašej novej web stránky / eshopu alebo vylepší tú aktuálnu.
Profesionálnu web stránku vám zabezpečí napríklad spoločnosť NajReklama s.r.o., ktorá sa tvorbe web stránok venuje už od roku 2011.
Viac informácii o ich ponuke nájdete na www.najreklama.sk
Ku web stránke dostanete aj potrebné vzory legislatívnych dokumentov, možnosť osobného školenia, technickú podporu, záručnú a pozáručnú starostlivosť + správne nastavenie marketingovej stratégie na mieru.
Ak pôsobíte na východnom slovensku (Košice), môžete si dohodnúť aj osobné stretnutie, viac v časti tvorba web stránok v Košiciach.
Inzercia