Odporúčame:
Krajský súd vyhovel v železničnom tendri TSS Grade
Zrušenie železničného tendra označil súd za nezákonné
„K tomuto kroku donútili TSS Grade informácie a indície, ktoré naznačujú, že k podpisu zmluvy by malo prísť bez ohľadu na rozhodnutia súdov, ako aj výsledky vyšetrovania Úradu boja proti korupcii, ktorý preveruje konanie firmy Skanska v súvislosti s týmto tendrom. Jediným účelom odvolania je zabrániť konaniu v podobe predčasného podpísania zmluvy medzi ŽSR a Skanska, pokiaľ nebudú právoplatne ukončené všetky súdne konania týkajúce sa súťaže,“ zdôvodnila odvolanie hovorkyňa TSS Grade Michaela Kroková.
Trnavská firma sa odvolala po tom, čo sa Skanska a Železnice SR odvolali proti inému rozhodnutiu toho istého súdu z 28. septembra v rovnakom tendri. Súd týmto rozsudkom potvrdil nezákonnosť postupu ÚVO a ŽSR pri vyhodnocovaní ponúk v spomínanej železničnej súťaži na obnovu 12-kilometrového úseku pri Trenčíne.
Vzhľadom na podané odvolania oba rozhodnutia krajského súdu skončia na Najvyššom súde SR. Plánovaný začiatok modernizácie železničného úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu sa môže ešte viac oddialiť. Európske peniaze, z ktorých mal byť projekt financovaný, pravdepodobne pôjdu na modernizáciu iných železničných úsekov. Železnice už majú náhradné projekty zabezpečené. Nedávno začali tender na modernizáciu úseku Beluša – Púchov a pripravujú súťaž na druhú etapu obnovy trate Púchov – Žilina.
Železnice vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce – Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Skanska navrhla vykonanie prác za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a TSS Grade za 245 mil. eur. Pôvodná predpokladaná cena prác bola vyše 296 mil. eur. Stavebné práce mali byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava a trvať mali tri roky a štyri mesiace. Ide o plánovanú tretiu etapu v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov.
Na trati Nové Mesto nad Váhom – Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice – Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.