Tržby britského maloobchodného reťazca Tesco za marec až máj prudko stúpli, pričom motorom ich výrazného rastu boli nákupy prostredníctvom internetu počas obmedzení spôsobených pandémiou koronavírusu.
Maloobchodný gigant uviedol, že jeho tržby za kvartál končiaci sa v závere mája sa zvýšili o osem percent na sumu 13,4 mld. libier (GBP). Informuje o tom portál news.sky.com.
Viac k téme Ekonomické dopady koronavírusu
Skupina konštatovala, že celkový rast tržieb podporilo zvýšenie jej online predaja na britskom trhu o 48,5 percenta, pričom počas mája sa predaj cez internet zväčšil o 90 percent.
V reakcii na dopyt vyvolaný pandémiou koronavírusu Tesco zdvojnásobilo svoju kapacitu online predaja a teraz vybavuje viac ako 1,3 mil. objednávok týždenne.
Koronakríza zrazí nemeckú ekonomiku o 6,5 percenta, vzrastie aj nezamestnanosť
Na Slovensku Tesco pôsobí od roku 1996 prostredníctvom spoločnosti Tesco Stores SR, a. s. Tá prevádzkuje viac ako 150 obchodov rôznych formátov, ako aj 18 čerpacích staníc.
So svojimi 10-tisíc zamestnancami patrí Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku.