CHICAGO 23. novembra (WEBNOVINY) – Počas predvianočnej nákupnej sezóny, ktorá sa v USA začína tento týždeň v piatok po sviatku Deň vďakyvzdania, obchodníci môžu očakávať milióny zákazníkov, ktorí budú menej vystrašení, ale zároveň budú viac hľadať výhodné nákupy. Hoci americká ekonomika je stále slabá a nezamestnanosť sa zvýšila, zákazníci mali viac ako rok na to, aby upravili svoje výdavky aby strávili zlé správy. Predvianočná nákupná sezóna v roku 2008 sa začala len niekoľko týždňov po tom, ako vypukla globálna finančná kríza. Americké Národné združenie maloobchodu (NRF) však čakáva, že tržby počas tohtoročnej predvianočnej nákupnej sezóny klesnú o 1 %. Medzinárodná rada nákupných centier (ICSC) prognózuje rast o 1 až 2 %. Počas vlaňajšej predvianočnej nákupnej sezóny v USA tržby o 2,8 % klesli.
„Maloobchodné tržby, hoci nie sú nijako úžasné, sa v posledných mesiacoch do určitej miery stabilizovali a preto existujú všetky dôvody, aby sme verili, že počas nákupnej sezóny budeme svedkami určitej stability,“ povedal Chris Donnelly z poradenskej firmy Accenture. Takmer 70 % zákazníkov, ktorých oslovila prieskumná firma America’s Research Group (ARG), však uviedlo, že budú kupovať tovary, na ktoré bude zľava aspoň 50 %. „Rozsah akcií na podporu predaja bude iný ako v minulých rokoch, pretože musí byť,“ uviedla hovorkyňa NRF Kathy Grannisová. Podľa prieskumu konzultačnej firmy BDO Seidman v tomto roku plánuje zväčšiť akcie na podporu predaja a zľavy až 96 % maloobchodníkov.
SITA/Reuters