Tržby H&M oslabili, reťazec otvorí 325 predajní

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
H&M
Foto: SITA/AP

ŠTOKHOLM 15. marca (WEBNOVINY) – Druhý najväčší módny obchodný reťazec na svete, švédska spoločnosť Hennes & Mauritz (H&M), za svoj účtovný prvý štvrťrok, ktorý sa skončil v závere februára, vykázal tržby v sume 28,4 mld. švédskych korún (SEK).

Išlo o pokles v porovnaní s tržbami za predchádzajúci kvartál, kedy boli v objeme 32,5 mld. SEK. Tržbami za účtovný prvý štvrťrok reťazec H&M nenaplnil ani očakávania analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpovedali, že budú na úrovni 29 mld. SEK.

Tržby módneho obchodného reťazca za minulý mesiac tiež klesli viac, ako sa očakávalo, pričom išlo už o piaty mesiac ich medziročného oslabovania.

Hennes & Mauritz uviedol, že jeho tržby v obchodoch otvorených najmenej rok sa medziročne zmenšili o 3 %. Analytici oslovení agentúrou Reuters odhadovali, že pokles bude na úrovni 2 %. Celkové februárové tržby vrátane tržieb v novootvorených predajniach stúpli o 5 %, ale prognózoval sa ich rast až o 7 %.

Firma zápasí s problémom slabých spotrebiteľských výdavkov v Európe a s výrazným posilnením švédskej koruny. Reťazec H&M, ktorý je prítomný na 48 trhoch, sa chystá v tomto roku otvoriť 325 nových obchodov, predovšetkým v Číne a USA. Okrem toho spustí predaj v USA prostredníctvom internetu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať