LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ 30. novembra (WEBNOVINY) – Z vyše dvadsiatich liptovských reštaurácií, ktoré na jeseň bez ohlásenia skontrolovali inšpektori turistickej organizácie Region Liptov, získali tri hviezdy kvality len dve zariadenia.
Podľa členky hodnotiacej komisie a Hotelierky roka 2013 Ivety Chovanovej zamestnancom mnohých liptovských reštaurácií chýbajú základy spoločenského správania sa.
Dve reštaurácie presvedčili kvalitou
„To, že sme sa rozhodli prideliť najvyššie hodnotenie neznamená, že tieto reštaurácie sú bez nedostatkov. Ich počet je však v porovnaní s ostatnými zanedbateľný. Najväčšou slabinou u mnohých zariadení naďalej zostáva komunikácia, a čo je najsmutnejšie, aj základy spoločenského správania. Potvrdilo sa, že majitelia stravovacích zariadení si musia zamestnancov nielen vyškoliť, ale aj vychovať,“ povedala Chovanová.
Podľa riaditeľky Oblastnej organizácie cestovného ruchu Region Liptov Dariny Bartkovej cieľom projektu Liptovská hviezda je vyzdvihnúť najlepšie reštaurácie a tie ostatné motivovať, aby sa zlepšovali. Certifikátom najvyššej kvality – tromi Liptovskými hviezdami, sa najbližšie dva roky budú môcť pýšiť Hotel Tri studničky v Demänovskej doline a Hotel Liptovský dvor v Jánskej doline.
Úroveň gastronómie vraj stúpa
„Sme radi, že sa u nás našli aj také zariadenia, ktoré dokážu splniť tie najvyššie požiadavky. Presvedčili nielen gastronómiou, ale aj kvalitou služieb, po ktorej najčastejšie voláme. Verím, že toto hodnotenie im pomôže pri získavaní náročných klientov a zároveň spropaguje celý región,“ povedala Bartková. Podľa člena komisie a šéfkuchára Gabriela Kocáka, ktorý desať rokov varil v prestížnych reštauráciách ovenčených michelinskými hviezdami, návšteva ocenených reštaurácií by mala byť pre hosťa zážitok, pre ktorý sa mu oplatí zísť z diaľnice a cestovať za ním desiatky kilometrov.
„Musím potvrdiť, že úroveň gastronómie a s tým spojených služieb postupne stúpa. Je však ešte veľa vecí, ktoré by sme mali a mohli na Slovensku zmeniť, aby naši šéfkuchári nemali pri varení zviazané ruky a mohli popustiť uzdu fantázii. Majitelia reštaurácii by si tiež mali uvedomiť, že gastronómia nie je o rýchlom zisku, ale o behu na dlhé trate a predovšetkým o poctivosti smerom k zákazníkovi a vlastným zamestnancom,“ dodal Kocák.