TRENČÍN 18. apríla (WEBNOVINY) – Trenčiansky samosprávny kraj plánuje tento rok investovať do opravy ciest 2,35 milióna eur. Obnoviť by mali 23 661 metrov ciest. Najviac peňazí, a to viac ako 600 000 eur, pôjde na opravu komunikácií v okrese Myjava. Cesty opravia v okresnom meste a taktiež spojenie medzi Košariskami a Podkylavou. Najmenej dostane okres Partizánske, ktorému vyčlenili približne 186 000 eur.
Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa TNSK Vlasta Henčelová, peniaze na súvislú opravu ciest schvaľuje zastupiteľstvo vždy rok vopred. Využijú ich na opravu ciest, údržbu odvodňovacieho systému, zrezávanie krajníc či vodorovné dopravné značenie. Opravy ciest II. a III. triedy má na starosti Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja.
Kraj opravuje výtlky a jamy na cestách priebežne. Po zime robia veľkú prehliadku komunikácií za účasti pracovníkov príslušného Obvodného úradu pre cestnú dopravu a miestne komunikácie a Dopravného inšpektorátu. „Urobí sa kontrola, vďaka ktorej zistíme, kde sú najviac postihnuté cesty,“ uviedla Henčelová.
Trenčiansky samosprávny kraj spravuje viac ako 540 mostov rôznej kategórie, 349,398 km ciest II. triedy a 1 139,334 km ciest III. triedy.
Trnavský kraj v tomto roku obnoví 138 kilometrov ciest
Trnavský samosprávny kraj obnoví v tomto roku 138 kilometrov ciest za 10,5 milióna eur. Už na budúci týždeň začnú práce v úsekoch Pavlice – Pusté Úľany, Trnava – Malženice a Dolná Krupá – Horná Krupá. Tieto cesty v dĺžke takmer 18 kilometrov budú hotové najneskôr v júli. Starostov z okolia Trnavy o tom na dnešnom stretnutí s vedením krajskej samosprávy informoval Ľubomír Klobušiak z Úradu Trnavského samosprávneho kraja.
Kraj tak po rozsiahlej modernizácii ciest v rokoch 2008 a 2009 za 40 miliónov eur bude mať na konci tohto roka z celkovej dĺžky takmer 1 600 kilometrov obnovených 30 percent ciest II. a III. triedy, ktoré vlastní. Cesty obnoví spoločnosť Strabag, ktorá zvíťazila vo výberovom konaní na všetky projekty s priemernou cenou necelých 80 tisíc eur na kilometer. Podstatnú časť financií na cesty získa kraj prostredníctvom Regionálneho operačného programu z Európskej únie, z vlastných zdrojov musí investovať päť percent.
Ďalšie investície do ciest sú podľa Klobušiaka aktuálne len v prípade havarijných stavov, mimoriadne priaznivého vývoja daňových príjmov alebo v prípade úspešného predaja nepotrebného a málo využívaného majetku kraja.