BRATISLAVA 7. februára (WEBNOVNY) – V rámci medzinárodného veľtrhu kozmetiky Interbeauty Jar v bratislavskej Incheba Expo Aréne, ktorý sa konal uplynulý víkend, vyhlásili piaty ročník súťaže Vizážista roka 2011. Témou, ktorú sa budú musieť uchádzači snažiť kreatívne naplniť, bude Reklama kozmetickej značky. „Môže ísť o reklamu na vlasovú kozmetiku, dekoratívnu kozmetiku, reklamu na rúž, čokoľvek. Záujemcovia majú široké možnosti, fantázie sa medze nekladú,“ uviedla členka organizátorského tímu súťaže a imagemakerka Renáta Lenčéšová. Inšpirácie pritom mohli záujemca nazbierať už aj na samotnej výstave.
Práca v období od vyhlásenia témy do odovzdania výslednej súťažnej fotografie, ktorú posúdi odborná porota, vyzerá na prvý pohľad veľmi nenáročne. V skutočnosti sa do procesu vytvárania fotky zapája viacero ľudí, ktorí musia vytvoriť dobre fungujúci tím. „Nie je to len práca vizážistov, pracujú na tom všetci. Modelka musí byť tvárna, fotograf musí byť veľmi dobrý a rovnako aj samotný stylista,“ uviedla Lenčéšová. „Záujemci však majú kopec času, keď sú šikovní, tak už teraz začnú nadväzovať spoluprácu a začnú tvoriť. Môžu sa tiež radiť s odborníkmi aj s nami. My totiž nebudem rozhodovať v samotnej porote,“ prezradila organizátorka.
Zoznam mien odborníkov, ktorí budú rozhodovať o víťazných fotografiách, zatiaľ nie je úplný. Svoju účasť už potvrdil kaderník Zoltán Takács, ktorý sa stal tohtoročným víťazom najprestížnejšej kaderníckej súťaže na Slovensku a v Česku Czech and Slovak Hairdressing Awards. S veľkou pravdepodobnosťou do poroty zasadne aj fotograf Daniel Zachar.
Lenčéšová predpokladá, že tento rok sa prihlási viac ako dvesto účastníkov. Súťaž pritom nie je vekovo obmedzená. „Mali sme dôchodkyne aj 12-ročného chlapca,“ prezradila.
Paralelne so súťažou Vizážista roka prebieha aj súťaž Team roka, obe sú rozdelené do kategórií komercializácia a avantgarda. Okrem nich porota na jeseň určí aj talentovaného nováčika, ktorý získa titul Objav roka.