BRATISLAVA 24. januára (WEBNOVINY) – Zadávatelia reklamy v roku 2012 zaplatili televíziám za propagáciu výrobkov a služieb viac než 632 mil. eur.
Objem reklamných výdavkov v tejto oblasti sa tak medziročne zvýšil o 15 percent. Informovala o tom agentúra TNS Slovakia. Najviac peňazí podľa agentúry TNS investovali do televíznej reklamy firmy z tých istých segmentov ako v roku 2011.
Výmena nastala iba na prvej pozícii. Lídrom sa stali banky a stavebné sporiteľne, ktoré na druhú priečku posunuli mobilných operátorov. V rebríčku ich nasledujú autá, lieky a maloobchodné reťazce.
Najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol rovnako ako v predošlých rokoch Slovak Telekom. S investíciami v hodnote takmer 34,9 mil. eur tak o vyše 6 mil. eur predstihol konkurenčný Orange s 28,8 mil. eur.
Na treťom mieste sa s reklamou v hodnote 20,1 mil. eur umiestnila spoločnosť Henkel, o milión eur menej zaplatil za reklamné spoty Unilever. Prvú päťku najväčších zadávateľov uzatvára Telefónica so 14,4 mil. eur. „Z rebríčka top 10 televíznych zadávateľov vypadol Procter & Gamble, naopak do prvej desiatky sa dostala Poštová banka,“ uvádza TNS Slovakia.
Najväčší podiel vysielacieho času určeného pre reklamu mala televízia Joj (26 %), takmer štvrtinu (24 %) vysielania vyčlenila pre reklamné spoty Markíza. Stanica Joj Plus zakončila rok 2012 s 23-percentným podielom. Za nimi nasleduje televízia Doma (17 %), TA3 (6 %) a Jednotka (2 %), najmenej reklamy sa objavilo vo vysielaní Dvojky a Dajto (1 %).
Celoštátne slovenské televízne stanice odvysielali v roku 2012 takmer 769 tis. spotov v celkovej dĺžke 4 770 hodín. „Ak by si ich chcel slovenský divák všetky pozrieť, trvalo by mu to necelých 199 dní,“ uvádza TNS Slovakia.
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1. januára 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 pracovníkov a približne 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA).