Telefónica začala v Európe naostro experimentovať s NFC

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
NFC
Platna prostredníctvom mobilných telefónov začne postupne konkurovať kreditným kartám. Foto: TheTechJournal.com

BRATISLAVA 8. apríla (WEBNOVINY) – NFC je prepojovacia technológia, ktorá je považovaná za systém budúcnosti pre potvrdzovanie lístkov či platobných transakcií (napríklad pre prístup do zariadení voľného času ako sú napríklad kiná alebo múzeá, pre všeobecné bezdotykové platby ako napríklad verejná hromadná doprava alebo parkoviská, pre zbieranie bodov na vernostných kartách, alebo pre použitie kupónov v podobných prostrediach). Používanie je jednoduché, keďže mobilné telefóny musia byť umiestnené len v blízkej vzdialenosti od čítacích zariadení v miestach predaja.

Rýchly, bezpečný, jednoduchý

Pri nákupe používateľ jednoducho priloží telefón k terminálu v mieste predaja po tom, ako predávajúci zadal konečnú sumu. Displej telefónu zobrazí, že komunikácia prebehla v poriadku a displej terminálu v mieste predaja potvrdí príjem transakcie. Technológia NFC umožňuje rýchlu transakciu, jednoduché používanie a pohodlie pre predávajúceho aj kupujúceho.

Počiatočná fáza projektu sa uskutoční s tisíckou zamestnancov spoločnosti Telefónica, ktorým boli pridelené telefóny s technológiou NFC, ktoré im umožnia používať ich na jednoduché a bezpečné platby v obchodných priestoroch areálu a v miestnych podnikoch. Zamestnanci môžu taktiež vstúpiť do ich pracovných priestorov jednoducho tak, že pristúpia s terminálom k turniketu, alebo si môžu načítať ich „stravné lístky“ do telefónu a tak zaplatiť za jedlá a nápoje v stravovacích zariadeniach areálu. Počet účastníkov experimentu sa bude časom postupne zvyšovať približne na 14 000 ľudí.

NFC
Foto: ubergizmo.com

Pilotný projekt zo Sitges

Predchodcom tohto experimentu bol pilotný projekt, ktorý nedávno predstavila spoločnosť Telefónica za pomoci spoločností La Caixa a Visa v Sitges v provincii Barcelony, „Mobile Shopping Sitges 2010“. Bol to najväčší NFC projekt uskutočnený v Európe v reálnom prostredí s tak veľkým počtom účastníkov. V priebehu šiestich mesiacov na ňom participovalo 1 500 ľudí a 500 firiem.

Výsledky experimentu v Sitges poukazujú na obrovský potenciál platieb cez mobilný telefón: zákazníci uskutočnili o 30 percent viac elektronických transakcií a priemerný nákup kartou na užívateľa vzrástol o 23 percent. Pozoruhodné bolo aj prijatie technológie všetkými skupinami ľudí, keďže priemerný vek zákazníkov, ktorí používali mobilné telefóny na platbu nákupov bol 46 rokov. Údaje o názoroch používateľov boli tiež veľmi uspokojujúce: väčšina účastníkov má pocit, že tento systém je rýchly, jednoduchý a takisto bezpečný ako tradičné spôsoby platenia a taktiež im dáva pocit kontroly, keďže nemusia ukazovať ich platobné karty žiadnej tretej strane.

NFC
Foto: gearlog.com

Movistar peňaženka

Aby mali zákazníci jednoduchý prístup k uloženým informáciám v ich mobilnom telefóne, oddelenie výskumu a rozvoja v spoločnosti Telefónica vyvinulo Cartera Movistar alebo „Movistar peňaženka“, pomocou ktorej sa používatelia môžu rozhodnúť, ktorú kartu chcú použiť pri ich nákupe, môžu získať priamy prístup do zariadení ich spoločnosti, stiahnuť akékoľvek informácie, o ktoré by mohli mať záujem priložením mobilného telefónu k určitým predmetom ako sú plagáty a brožúry, použiť ich dlhodobý cestovný lístok, alebo používať ich štandardné služby mobilného bankingu. Mobilný terminál uchováva bezpečnú digitálnu verziu užívateľových platobných kariet na SIM karte a tak môžu používatelia za pomoci technológie NFC platiť priamo cez terminály alebo upravené čítacie zariadenia v miestach predaja.

Počet mobilných prístrojov, vybavených technológiou Near Field Communication (Spojenie krátkeho dosahu), dosiahne v roku 2014 približne 260 miliónov a celosvetová hodnota uskutočnených transakcií sa zrejme vyšplhá na viac ako 80 miliárd eur.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať