BRATISLAVA 2. júla (WebNoviny.sk) – Viac ako 90 percent mladých Slovákov má konto na sociálnej sieti Facebook. Vyplýva to z výsledkov štúdie Millennials+, ktorú uskutočnila agentúra TNS Slovakia na vzorke 1500 mladých ľudí vo veku 12 až 26 rokov.
Na druhom mieste rebríčka popularity sa umiestnila aplikácia Snapchat a prvú trojku uzavrela služba Instagram. Spomedzi aplikácií určených na komunikáciu je najpopulárnejší Messenger od spoločnosti Facebook. Služba YouTube sa zas stala najobľúbenejším hudobným médiom. Okrem hudobných videoklipov na nej mladí ľudia radi sledujú zábavné videá, filmové trailery alebo príspevky youtuberov. Denne surfujú na internete v priemere takmer tri hodiny, pričom viac ako hodinu sledujú videá na YouTube. Priemerne 1,5 hodiny zas pozerajú televíziu a dve hodiny počúvajú hudbu.
Športujú približne hodinu denne
Štúdia však skúma nielen sledovanie médií alebo používanie technológií mladými, ale zameriava sa aj na ich životný štýl, názory alebo správanie. Mladí Slováci trávia s kamarátmi takmer 2,5 hodiny denne a zvyšný čas sú v škole alebo práci.
Ďalej sa venujú domácim prácam, športujú, čítajú a spia. Na rozdiel od predchádzajúcej štúdie Millennials+, ktorá sa konala v roku 2014, najmladšia generácia v súčasnosti viac pracuje a vzdeláva sa a naopak, menej spí, počúva hudbu a sleduje televíziu. Športovým aktivitám sa venuje približne hodinu denne, pričom chlapci športujú viac ako dievčatá. Kolektívne športy obľubujú skôr mladší tínedžeri, starší majú radšej individuálne športy. Najpopulárnejšími disciplínami sú plávanie, cyklistika a posilňovanie.
Narastá počet mladých s účtom v banke
Z tohtoročnej štúdie tiež vyplýva, že mladá generácia je v porovnaní s tou staršou sebavedomejšia, viac sa zaujíma o globálne problémy a vie, v akej oblasti chce v budúcnosti pracovať. Snaží sa pritom využívať rôzne inštitúcie a vynaliezavé spôsoby, pričom sa jej darí vyvarovať neistote. V súvislosti s peniazmi sú mladí ľudia vo veľkej miere odkázaní na rodičov. Ich priemerné mesačné vreckové je vo výške 45 eur. Zároveň však pracujú alebo brigádujú, pričom niektorí z nich sporia. Až 37 percent mladých Slovákov vo veku 12 až 26 rokov šetrí zárobky viac ako rok.
„Stále rastie počet mladých ľudí, ktorí majú účet v banke. U vekových skupín nad dvadsať rokov má vlastný účet v banke viac ako 90 percent mladých ľudí. Výrazne sa však zvýšil počet mladých ľudí vo veku 16 až 19 rokov, ktorí majú účet a začína rásť aj segment 12 až 15-ročných. Trend nárastu práve u mladších vekových skupín môžeme očakávať aj naďalej,“ uzavrela Katarína Procházková z TNS Slovakia.
Informácie agentúre SITA poskytla PR manažérka TNS Slovakia Vladimíra Bunčáková.