BRATISLAVA 5. mája (WEBNOVINY) – Nad Dunajom už bude vysunutá približne štvrtina z celej dĺžky bratislavského Starého mosta. Nad rieku v utorok totiž vysúvajú ďalších 30 metrov oceľovej konštrukcie mosta. Postupne novú konštrukciu začínajú natierať na zeleno-sivo, tak ako si v ankete želali obyvatelia hlavného mesta. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Nad Dunajom tak aktuálne už bude 105 metrov novej konštrukcie Starého mosta, ktorá postupne dostane zeleno-sivý náter. O farbe Starého mosta rozhodli vlani obyvatelia Bratislavy v ankete. Za zeleno-sivý variant mosta hlasovalo takmer 2 500 ľudí z vyše šesťtisíc obyvateľov, ktorí sa do ankety zapojili. Víťaznému farebnému prevedeniu mosta konkuroval ešte sivý a zelený variant.
Na moste už začali pokladať aj chodníky. Ďalšie časti konštrukcie mosta tak už budú nad Dunaj vysúvať aj s nimi, priblížila Skokanová. Promenádne chodníky po oboch stranách mosta budú široké 4,5 metra, slúžiť budú chodcom i cyklistom. Ľudia sa tiež budú môcť zastaviť na vyhliadkových plochách.
Práce pokračujú na staromestskej aj petržalskej strane Dunaja. Na rozkopanej Štúrovej ulici robotníci začínajú s kladením chodníkov. Nové dláždené chodníky začnú pokladať najprv na pravej strane ulice smerom k univerzite, a potom prejdú na ľavú stranu. Všetky chodníky budú hotové do konca júna 2015, sľubuje radnica. V Petržalke robotníci pokračujú v montovaní koľajníc v úseku Bosákova – Starý most, budujú sa tu chodníky a robia i ďalšie terénne úpravy, priblížila Skokanová.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.