BRATISLAVA 24. júna (WEBNOVINY) – Čerstvé potraviny, kvety či malé suveníry by mohol v budúcnosti ponúknuť Náš markt na Poštovej ulici v Bratislave.
Projekt je známy z Viedne alebo Mníchova pod názvom Nasch Markt, ako tradičné miesto na nákup domácich produktov, čerstvých potravín i delikates z rôznych kútov sveta.
Práve týmto konceptom sa inšpiruje Staré Mesto spolu so súkromným partnerom, ktorí by tento projekt chceli priniesť aj do centra Bratislavy. Staromestskí poslanci v utorok odobrili zámer zriadiť takýto trh na Poštovej ulici.
Čerstvá zelenina a ovocie na Poštovej
Trh s čerstvými potravinami a domácimi produktmi by mohol vyrásť na Poštovej ulici v Bratislave. S nápadom prišla spoločnosť Koliba Slovakia Plus, s. r. o., ktorá patrí do skupiny prevádzkovateľov Freshmarketu na Tomášikovej ulici. Firma na rohu Poštovej a Obchodnej ulice vlastní pozemok s rozlohou viac ako 500 metrov štvorcových.
Pozemok je pre dlhodobo nevyriešené otázky územného plánovania neudržiavaný, na čo Staré Mesto súkromníka už viackrát upozornilo, píše sa v materiáloch predkladaných na rokovanie staromestského zastupiteľstva. To by mohol vyriešiť práve nápad s trhom Náš markt. Spoločnosť totiž ponúka svoj pozemok pre potreby trhu, ak Staré Mesto umožní stánky postaviť aj na Poštovej ulici, ktorú spravuje.
„Poštová ulica má charakter pešej zóny a poskytuje dostatok priestoru na umiestnenie jednotlivých prevádzok a zariadení, ktoré budú súčasťou projektu Náš markt. Poštová ulica je súčasne dostatočne ,atraktívnym miestom‘ schopným pritiahnuť pozornosť obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta,“ píše sa v materiáloch. Súkromná spoločnosť spolu so Starým Mestom vytvoria spoločný podnik Bratislavský Náš markt, ktorý bude trhovisko prevádzkovať.
Realizácia bude na pleciach súkromníka
Mestská časť do projektu vloží 1000 eur ako vklad pri založení spoločnosti a poskytne priestory pre trh na Poštovej ulici. Financovanie projektu i jeho realizácia už budú na pleciach spoločnosti Bratislavský Náš markt a firmy Koliba Slovakia Plus, staromestský rozpočet to nezaťaží.
Cieľom spoločného projektu Starého Mesta a súkromnej firmy je oživiť centrum Bratislavy a zatraktívniť priestor pešej zóny na Poštovej ulici, ktorá dnes slúži len ako prechod medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP. Myšlienkou trhu Náš markt je vytvoriť miesto s príjemnou atmosférou, kde si budú môcť ľudia nakúpiť kvalitné a čerstvé potraviny, ale aj stretnúť sa s priateľmi či posedieť pri dobrom jedle a pití.
Rozmanitý tovar i potraviny
Dbať pritom chcú na rozmanitosť ponúkaného sortimentu, čerstvosť a kvalitu tovaru i podporu domácich producentov. „Náš markt by sa mal stať alternatívou k neosobným nákupom vo veľkých obchodných centrách, ktorým by mal konkurovať skladbou sortimentu, zárukou kvality a čerstvosti a osobným prístupom predavačov k zákazníkom,“ navrhujú organizátori bratislavského trhu.
Inšpiráciu tvorcovia bratislavského trhu Náš markt našli napríklad vo Viedni, kde má podobný trh už dlhoročnú tradíciu. Názov trhu Nasch Markt pochádza z nemeckého naschen – mlsať. Už to napovedá, že Nasch Markt u našich susedov ponúka okrem lokálneho ovocia a zeleniny napríklad aj rôzne koreniny, domáce cestoviny, syry, mäso, ryby, pečivo, sladkosti či exotické špeciality.
Dobroty domácej i svetovej kuchyne zase návštevníkom ponúkajú stánky s občerstvením či tematicky ladené malé gastronomické prevádzky. V ponuke sú aj rezané kvety či drobné suveníry. Viedenský Nasch Markt je tiež známy svojou „rodinnou“ atmosférou a osobným prístupom predavačov k zákazníkom, píše sa v materiáloch Starého Mesta.