Služba Spotify predstavila nový servis, ktorý umožní fanúšikom darovať peniaze priamo interpretom alebo ich poslať na charitu.
Artist Fundraising Pick
Umelci si vo vrchnej časti svojho účtu môžu pripnúť označenie „Artist Fundraising Pick“ a zverejniť adresáta, ktorému fanúšikovia môžu poslať peniaze. Takisto si môžu peniaze ponechať alebo ich darovať svojmu tímu, ktorého členovia sú pre zrušenie koncertov v čase pandémie bez práce.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Spotify dúfa, že tento krok pomôže umelcom, ktorých najviac zasiahli obmedzenia súvisiace s koronavírusom. „Vzhľadom na naliehavosť a vplyv krízy týkajúcej sa ochorenia Covid-19 pracujeme najrýchlejšie, ako dokážeme, aby sme tento nový produkt dostali medzi čo najviac umelcov. Nikdy predtým sme však takýto projekt ešte nerobili,“ uviedli zástupcovia Spotify, ktorí sa servis snažia zdokonalovať, aby pomohol čo najviac členom hudobnej komunity.
Fond MusiCares
Ako jeden z prvých ho využil DJ Marshmello, ktorého tvorbu mesačne počúva 33 miliónov fanúšikov. Vyzval ich, aby posielali peniaze na fond MusiCares pod hlavičkou Grammy, určený pre hudobníkov bez práce. „Covid-19 má dopad na mnohých z nás a v súčasnosti musíme držať pri sebe a pomáhať si oveľa viac, ako kedykoľvek predtým,“ uviedol DJ.
Umelci vo veľkej miere privítali krok Spotify, no niektorí navrhli, aby firma radšej zvýšila honoráre, ktoré im vypláca. Švédska značka predtým prisľúbila pomoc vo výške desať miliónov dolárov (v prepočte približne 9,2 milióna eur) pre organizácie podporujúce muzikantov, ako napríklad MusiCares, Help Musicians či PRS Foundation.