POPRAD 6. októbra (WEBNOVINY) – Prešovská spoločnosť Troliga bus, s.r.o. chce vo svojom levočskom závode na výrobu autobusov vyrábať okrem klasických autobusov aj elektrobusy.
„Vidíme perspektívu výroby autobusov, ktoré dnes robíme a budeme prechádzať na akumulátorové autobusy. Momentálne inovujeme autobusy z normy Euro 5 na Euro 6 a k tomu chceme výrobu elektrobusov,“ uviedol majiteľ spoločnosti Marián Troliga.
Firma Troliga bus chce nadviazať spoluprácu s čínskym výrobcom autobusov BYD, ktorý uplynulý týždeň predstavil v Poprade prvý elektrobus na linkách mestskej hromadnej dopravy. „Chceli by sme s nimi ísť do spolupráce. Oni majú perfektne vyvinutý elektrosystém, ktorý je na špičkovej úrovni,“ povedal Troliga.
Spoločnosť Troliga bus plánuje do svojich autobusov montovať akumulátory od čínskeho výrobcu. Výroba elektromobilov, vrátane elektrobusov, má podľa Troligu budúcnosť. Ak by firma Troliga bus spustila výrobu elektrobusov vo svojom levočskom závode, mohlo by tu nájsť prácu približne 200 ľudí. „Postupom času chceme na Slovensku vybudovať aj dílerskú sieť,“ povedal Troliga.
Momentálne je v levočskom podniku zamestnaných okolo 100 ľudí. Ročná kapacita závodu je 360 autobusov ročne. „Dá sa to prebudovať až na 1000 autobusov ročne,“ povedal Troliga. Súčasná produkcia autobusov z Levoče smeruje prevažne na domáci trh. Elektrobusy by mohli podľa Troligu v budúcnosti jazdiť nielen na linkách mestskej hromadnej dopravy, ale aj na prímestských linkách pod Tatrami.
Prvý elektorbus čínskeho výrobcu predstavila spoločnosť Troliga Bus 4. októbra v Poprade. Autobus s elektrickým pohonom budú v Poprade testovať najbližšie dva týždne. Primátor Popradu Anton Danko je rozhodnutý kúpiť prvý elektrobus na linky Mestskej hromadnej dopravy v Poprade už na budúci rok. Autobus, ktorý je v skúšobnej prevádzke v Poprade, má dojazd 400 kilometrov v prímestskej doprave, v mestskej prevádzke je to 250 kilometrov. Cena elektrobusu sa pohybuje medzi 300 až 400 000 eur. V prípade nižšej kapacity akumulátorov sú ceny autobusov nižšie. Najväčšou výhodou nového autobusu sú podľa Troligu nulové emisie a minimálne náklady na prevádzku, v porovnaní s klasickým autobusom s naftovým motorom.