BRATISLAVA 22. mája (WEBNOVINY) – Bankomaty sa vo svete využívajú približne od šesťdesiatych rokov minulého storočia a predstavujú najjednoduchší prístup k hotovosti 24 hodín denne bez toho, aby musel záujemca čakať na otváracie hodiny banky. Odpadla tým nepríjemná povinnosť čakať v rade až pokiaľ sa pokladník neuvoľní a nebude sa vám venovať.
Po vyše 50-tich rokoch však spoločnosť NCR, svetový líder vo vývoji, produkcii a technologickom zabezpečení bankomatov vracia pokladníka späť do hry. Teraz však pre užívateľov nebude komunikácia s ním predstavovať zbytočnú stratu času, ale práve naopak. Záujemca s ním bude prostredníctvom videokonferenčného hovoru komunikovať priamo cez terminál bankomatu – a to 24-hodín denne.
Nový bankomat s označením NCR SelfServ 32 ATM umožňuje bankomatové transakcie v rovnakom rozsahu ako súčasné bankomaty, no prichádza s novou službou – priamou komunikáciou s pokladníkom v banke. Podľa spoločnosti NCR môže takéto riešenie ušetriť bankám peniaze, pretože môžu využívať centralizovanú pokladňu, v ktorej bude klientom prostredníctvom videokonferencie k dispozícii viac pokladníkov 24 hodín denne, čo zvýši komfort pre klientov.
A netreba zabúdať ani na možnosť, že prostredníctvom takýchto zariadení získajú klienti prístup k širšiemu portfóliu bankových služieb aj tam, kde sa im nevypláca prevádzkovať „kamennú“ pobočku, keďže tieto bankomaty, využívajúce technológiu spoločnosti uGenius Technology umožňujú peniaze nielen vyberať, ale aj vkladať a robiť prevody.