Smer si robil na mítingoch žarty zo žien

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Fico
Foto: SITA/Diana Černáková

BRATISLAVA 6. marca (WEBNOVINY) – Predvolebné kampane politických strán Smer-SD a SDKÚ-DS vlani pred parlamentnými voľbami spájali humorné príbehy. Vtipkovali napríklad na účet ľudí bez domova, starších žien alebo žien pracujúcich v sexbiznise.

Minuloročné predvolebné kampane oboch strán analyzovala spolupracovníčka feministickej vzdelávacej a publikačnej organizácie Aspekt Zuzana Maďarová v publikácii “ Politika vylúčenia a emócií. Aspekty predvolebnej kampane 2012″.

Podľa Maďarovej takýmto vtipkovaním sa vytvárali skupiny ľudí, ktorým sa politici a političky prihovárali a ktoré, naopak, znevažovali. Spolu s Alexandrou Ostertágovou, ktorá tiež spolupracuje s Aspektom, sa v publikácii venujú téme politickej komunikácie pred parlamentnými voľbami 2012, upozorňujú v nej na spôsob, akým politici komunikujú s voličkami a voličmi a ako obsahom komunikácie prispievajú k reprodukovaniu rodových a iných nerovností v spoločnosti.

Video: Plnú halu na MDŽ bavil Fico, Marcin aj Janda (28. februára 2010)

Predvolebné mítingy strán Smer-SD a SDKÚ-DS v publikácii analyzovala Zuzana Maďarová, podľa nej mítingy strany Smer-SD pred parlamentnými voľbami v roku 2012, ktoré boli spojené s oslavami Medzinárodného dňa žien, pripomínali tohtoročné stretnutia strany s voličkami pri príležitosti MDŽ.

„Politici sa na mítingoch prihovárali predovšetkým ženám – na jednej strane slovne oceňovali ich prácu, na druhej strane vtipkovali na ich účet,“ hovorí Maďarová. Podľa nej je humor výhodná komunikačná stratégia, ktorá ľudí „disciplinuje, vytvára pocit veľkej, jednotnej, bezpečnej skupiny a sťažuje možnosť vyhradiť sa voči názorom aj vtipom, ktoré by sme za iných okolností mohli považovať za urážlivé.“

Video: Robert Fico na MDŽ recitoval (28. februára 2010)

Podľa spoluautoriek publikácie aj analýza predvolebných programov potvrdila, že kandidujúce strany robia rozdiely medzi rôznymi skupinami ľudí. „Podľa predvolebných programov sa zdá, že politické strany si predstavujú ideálneho občana ako človeka, ktorý vykonáva platenú prácu, žije v heterosexuálnom vzťahu a nezaujíma sa o politiku,“ hovorí spoluautorka publikácie Alexandra Ostertágová. Podľa nej z takéhoto úzkeho chápania občianstva sú vyčlenení napríklad nezamestnaní, ľudia žijúci v chudobe, neheterosexuálni ľudia a ženy, ktoré programy umiestňujú do sféry rodinnej starostlivosti.

Video: Fico blahoželal k MDŽ, do sály sa vśetky fanúšičky nevošli (11. marca 2009)

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Robert Fico
Firmy a inštitúcie SMER-SD