Vnútropolitické faktory na Slovensku, ktoré sú veľmi podstatné z hľadiska formovania zahraničnej politiky, negatívne vplývajú na slovenský cestovný ruch. V relácii Miroslava Wlachovského Okno do sveta na portáli sita.sk to uviedol riaditeľ Výskumného centra slovenskej spoločnosti pre zahraničnú politiku Tomáš Strážay.
>>> Celý rozhovor s Tomášom Strážayom
Okno do sveta: Naša zahraničná politika sa úplne podriadila zalíškavaniu sa náladám zradikalizovaných voličov Smeru a SNS (rozhovor)
„Je tu celý komplex faktorov, ale myslím si, že jedným z podstatných je, že absentuje strednodobá a dlhodobá stratégia vývoja slovenskej zahraničnej politiky, ktorá by brala do úvahy zásadné faktory,“ vyhlásil Strážay.
Rusko sa sústredí na slabé články v EÚ a jedným z nich je Slovensko, vraví Peter Weiss (video)
Podľa neho reputácia Slovenska je veľmi úzko spätá aj s brandingom. „To sa týka aj turistického ruchu, toho ako je Slovensko vnímané ako turistická destinácia. Samozrejme, neplatí to o všetkých návštevníkoch, ale je skupina, ktorá si rozmyslí, či pôjde do Poľska alebo na Slovensko. Poklesol počet českých turistov. Iste, že je to dané aj cenami, to je samostatná kapitola, ako sa robí turistický ruch, ale ten branding tiež tam podľa mňa zohráva určitú úlohu,“ dodal.