Slovenské železnice šetrili, strata klesla na desať miliónov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nové rovnošaty pracovníkov ZSSK
Pracovníci ZSSK počas prehliadky nových rovnošiat. V priestoroch bratislavskej Hlavnej stanice sa konala prehliadka nových rovnošiat zamestnancov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.. Bratislava, 28. február 2012. Foto: SITA/Ľudovít Vaniher

BRATISLAVA 5. decembra (WEBNOVINY) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) by podľa očakávania jej vedenia mala v tomto roku hospodáriť so stratou okolo 10 miliónov eur. Štátny osobný vlakový prepravca pôvodne plánoval v terajšom roku vykázať stratu 10,6 milióna eur.

Tohtoročný predpokladaný výsledok by tak mal byť lepší aj v porovnaní s minulým rokom, keď spoločnosť zaznamenala stratu vo výške 11,27 milióna eur.

Šetrili na viacerých miestach

Očakávané výnosy v tomto roku majú dosiahnuť približne 360 milióna eur a náklady 370 milión eur. Plánovaná úhrada od štátu za objednané výkony vo verejnom záujme dosahuje vo výnosoch necelých dvesto miliónov eur a tržby z prepravy cestujúcich sa na nich podieľajú zhruba tretinou.

„Očakávame lepší výsledok, ako sme plánovali. Urobili sme opatrenia hlavne v oblasti nákladov, ale nie všetky boli cielené,“ potvrdil v utorok pre agentúru SITA ekonomický riaditeľ a podpredseda predstavenstva ZSSK Ľubomír Húska.

„Snažili sme sa šetriť v rôznych oblastiach služieb,“ dodal. Ako príklad plánovaných úspor spomenul obmedzenie nákladov na služobné cesty či poradenské firmy.

Naopak nešetrili na opravách zastaraného

Vlak
Foto: SITA/Jozef Jakubčo

Železničiari naopak nechceli šetriť na nevyhnutných opravách a údržbe vozňov a rušňov. Ich dodávatelia však nestihli urobiť všetko tak, ako od nich očakávali. Navyše, zmluvy pouzatvárali neskôr z dôvodu predĺženia verejného obstarávania pre námietky.

„To je jeden vplyv a druhý vplyv je ten, že ich lepšie kontrolujeme. Pri kontrole im občas nepreberieme vozidlá a lokomotívy. Takže čas sa naťahuje a nie všetko, čo sme chceli, aby bolo opravené, tak bude opravené načas,“ dodal Húska. Niektoré opravy sa preto presunú do budúceho roka.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a. s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,44 mil. eur.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko