Spoločnosť Slovenská pošta, a. s., znovu upozorňuje na podvodníkov zneužívajúcich jej meno na získanie údajov z platobných kariet občanov pri predaji tovaru.
Zároveň podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa a opäť vyzýva ľudí k ostražitosti, aby na podozrivé správy nereagovali a najmä nezadávali údaje svojich platobných kariet, ktoré môžu byť ľahko zneužité a môžu tak prísť o peniaze.
Okradnutí majú ísť na políciu
Ako poštári v pondelok informovali, klientom, ktorí na podvody už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúča obrátiť sa na políciu.
Slovenská pošta s odvolaním neuspela, pokuta od PMÚ vo výške takmer 331-tisíc eur platí
„Slovenská pošta zaznamenala už približne tridsať rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť,“ uviedla hovorkyňa poštovej spoločnosti Iveta Dorčáková.
Zverejnili vizuály falošných správ
Najnovšie je podľa nej meno pošty zneužité na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.
Vizuály falošných e-mailov a SMS sú zverejnené aj na webovej stránke Slovenskej pošty.
Pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov cez e-maily alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby.