BRATISLAVA 4. júna (WebNoviny.sk) – Spotrebiteľské správanie Slovákov sa postupne mení, podiel domácich výrobkov oproti zahraničným produktom postupne mierne stúpa. Podiel slovenských výrobkov, ktoré si Slováci pri nákupe potravín vložili do košíka za druhý polrok 2016, dosiahol takmer 54 %, čo je medziročne mierny nárast o necelé jedno percento. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorá na vzorke 1 500 kupujúcich zisťovala, čo má v nákupnom košíku slovenský spotrebiteľ.
Ako na stredajšom brífingu informovali zástupcovia spoločnosti GfK, medziročne si v najviac prilepšili tukové produkty a toaletný papier o 29 %. Počet kusov nakúpených základných potravín vzrástol o 12 % a z nich cukor až o 21 %. Medziročne mierne vzrástla aj kategória mliečnych výrobkov o 4 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Jedinou kategóriou, ktorá dosiahla zápornú hodnotu, bola kategória nápojov. V sledovanom období ich podiel klesol o 13 %, pričom pivá vyrobené na Slovensku z hľadiska počtu nakúpených kusov klesli až o 28 % v porovnaní s druhým polrokom 2015.
Ako uviedla autorka projektu Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová, Slováci si uvedomujú dôsledky svojho nákupného správania na makroekonomiku krajiny, v ktorej žijú. „Tento rok sa budeme venovať oblastiam, ktoré budú poukazovať na rozumovú zložku nášho správania pri nakupovaní. Budeme apelovať na rozum a zdravé rozhodovanie pri každodenných nákupoch,“ uviedla Tauchmannová. Venovať sa chcú napríklad problematike plytvania potravín v domácnostiach.