BRATISLAVA 24. mája (WEBNOVINY) – Spotreba nealkoholických nápojov na Slovensku v minulom roku rástla. Ako v utorok informovala Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku (AVNM), priemerný Slovák vlani podľa predbežných odhadov vypil 228,2 litra nealkoholických nápojov. V porovnaní s rokom 2009 ide o nárast o 3,1 litra na osobu. „Všeobecne sme pozorovali pozitívny nárast, v porovnaní s rokom 2009, vo všetkých kategóriách nealkoholických nápojov, ale najviac sa darilo kategórii energetických nápojov, ovocných štiav a ľadových čajov,“ uviedla výkonná riaditeľka AVNM Lucia Tomišová.
Členovia asociácie na svojom valnom zhromaždení zároveň konštatovali, že musia čeliť aj novým výzvam, ktoré sú spôsobené predovšetkým rastom cien materiálových vstupov na svetových trhoch. Tomišová preto pripustila, že nebudú môcť zachovať súčasné spotrebiteľské ceny. Ako už skôr informovala asociácia, ceny nealkoholických nápojov a minerálnych vôd by mohli v tomto roku vzrásť v závislosti od druhu nápoja o 10 až 15 %. „Celosvetový nárast cien granulátu na výrobu PET predliskov, z ktorých sa vyrábajú plastové fľaše, cena cukru, ceny pohonných látok a energií dosiahli hranicu, ktorá sa zákonite musí prejaviť aj na konečnej spotrebiteľskej cene nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na slovenských pultoch,“ uviedla v marci tohto roku Tomišová.
Asociácia výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku je neziskovým záujmovým združením, ktoré vzniklo v roku 1995. Spolupôsobí pri vytváraní legislatívneho prostredia, podporuje konkurencieschopnosť slovenského nealko priemyslu a zabezpečuje jeho trvale udržateľný rozvoj. Medzi jej členov patria spoločnosti Aqua Mineral, Coca-Cola HBC Slovenská republika, Coca-Cola Slovakia, Corner SK, Fontea Slovakia, Kofola, Limo Špes, Mc.Carter, Pepsi Cola SR, Red Bull Slovensko, Slovenské pramene a žriedla, Trenčianske minerálne vody, Vodax, Západoslovenské žriedla, Acit, Etol a Incoma Slovakia.