Slováci viac šetria, sú nespokojní s úsporami

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nákup

BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) – Slovenskí spotrebitelia sú v porovnaní s inými európskymi krajinami menej spokojní s výškou úspor, ktorú majú. Vyplynulo to zo svetového prieskumu ING. „Čo sa týka sociálnych skupín, na Slovensku sú najviac finančne zabezpečení mladí muži a zamestnaní, prípadne študenti. Najviac negatívne postihnutí sú staršie ženy, dôchodkyne a nezamestnaní,“ povedal analytik ING Bank Eduard Hagara.

Aj keď najväčším ekonomickým strašiakom pre ľudí je podľa Hagaru nezamestnanosť, z prieskumu vyplynulo, že na spotrebiteľov oveľa viac negatívne vplýva inflácia. „Je to platné pre všetky krajiny, ktoré sa prieskumu zúčastnili. Je to dané aj tým, že inflácia trápi všetky sociálne skupiny obyvateľov, kým nezamestnanosť len užšiu skupinu obyvateľstva,“ skonštatoval Hagara.

Väčšina spotrebiteľov vo všetkých krajinách indikuje pokles úspor. Slováci vnímajú svoje úspory horšie než signalizujú oficiálne štatistiky. Tie podľa Hagaru hovoria, že úspory v posledných rokoch na Slovensku rástli. No tento prieskum podľa Hagaru dokazuje, že ľudia to tak necítia. „Pravdepodobne v tomto roku sa dá očakávať, že úspory ešte porastú,“ doplnil Hagara. Podľa neho je to zodpovedná reakcia Slovákov na danú situáciu – sú nespokojní s výškou svojich úspor, tak šetria viac. Na rozdiel od Talianska, kde sú síce spotrebitelia nespokojní s výškou svojich úspor, ale podľa Hagaru šetria výrazne menej.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že Slováci sú menej spokojní so svojou spotrebou, no šetria viac napriek tomu, že by chceli míňať viac. „Ak niekto čaká, že klesajúca alebo stagnujúca nezamestnanosť pomôže naštartovať ekonomický rast a potiahnuť aj ďalšie krajiny, tak sa môže mýliť. Jednoducho spotrebitelia v týchto krajinách sú spokojní s výškou svojich úspor, ale aj s výškou svojej spotreby. Takže pravdepodobne tú spotrebu nebudú zvyšovať,“ uviedol Hagara.

Medzinárodný prieskum ING Bank na tému sporenie, ktorý sa uskutočnil v poslednom kvartáli minulého roka v 19 krajinách sveta, sa zameral na vnímanie finančných otázok, sporenia a spotreby existujúcich a potenciálnych klientov ING s ohľadom na prevládajúcu ekonomickú situáciu. Celosvetovo sa ho zúčastnilo viac ako 18000 ľudí, na Slovensku 500 osôb. Prieskum pre ING zrealizovala spoločnosť TNS NIPO.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eduard Hagara
Firmy a inštitúcie ING Životná poisťovňa