Slováci si čoraz viac dovolenku vyskladajú samostatne, hitom sú nízkonákladové letenky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
mallorka
Foto: ilustračné, Getty Images

BRATISLAVA 24. júna (WebNoviny.sk) – Stále viac Slovákov uprednostňuje samostatnú kúpu leteniek do tradičných stredomorských destinácií v kombinácii s dodatočnými rezerváciami ubytovania alebo auta.

Zaužívané zvyky našich dovolenkárov podľa cestovnej kancelárie Pelikán mení najmä tvrdý konkurenčný boj nízkonákladových leteckých spoločností, do ktorého sa čoraz viac zapájajú aj tradiční leteckí dopravcovia, ktorí nechcú prísť o postavenie na európskom trhu. V dôsledku toho môžu zákazníci využívať aj letenky za nízke ceny.

Nárast o 330 percent

Predaj leteniek napríklad na španielsky ostrov Malorka vlani vzrástol medziročne o 330 percent. Spiatočné letenky do tejto vyhľadávanej destinácie sa dali kúpiť aj za menej ako desať eur. Podobne na tom boli aj ďalšie stredomorské lokality dlhodobo považované za výsadu chartrových letov v rámci klasických dovolenkových balíkov cestovných kancelárií.

Slováci zisťujú, že typickú letnú dovolenku si môžu v rámci jedného pobytu vychutnať vo viacerých vychytených destináciách a bez toho, aby ich to stálo veľa peňazí,“ povedal člen prezídia a predseda klubu IATA v Slovenskej asociácii cestovných kancelárií a cestovných agentúru (SACKA) Martin Štochmaľ z cestovnej kancelárie Pelikán.

Dovolenkové balíky rozmenené na drobné

Typickým príkladom v prípade slovenských dovolenkárov je letisko Viedeň, ktoré len v spolupráci s tromi nízkonákladovými leteckými spoločnosťami otvorili viac než sto nových liniek za posledné tri roky.

Počet individuálnych cestujúcich z viedenského letiska do stredomorských destinácií pre lacné letenky medziročne vzrástol o 65 percent. O desiatky percent sa zvýšil aj počet letov do dovolenkových stredísk z Bratislavy.

Okrem Malorky, skokana roka medzi európskymi destináciami leteckých dopravcov, slovenskí dovolenkári čoraz viac navštevujú aj iné stredomorské ostrovy. Napríklad španielsku Ibizu s medziročným rastom o vyše dvesto percent, taliansku Sicíliu a Sardíniu, francúzsku Korziku či grécke ostrovy Korfu, Kréta, Rodos a Zakynthos.

Dovolenkári stále častejšie využívajú možnosť vyskladania vlastnej letnej dovolenky prostredníctvom rezervačných portálov, na ktorých nájdu klasické dovolenkové balíky rozmenené na drobné,“ priblížil Štochmaľ.

Mnohí sa poradia u odborníka

Čoraz viac si kupujú samostatne jednotlivé produkty, ako letenky, ubytovanie, poistenie alebo prenájom auta. Ten je zväčša v predstihu lacnejší a umožňuje spájanie viacerých miest a lokalít počas jednej cesty.

Poistenie storna produktov zase znižuje mieru rizika, keďže nízkonákladové letenky sa predávajú vo väčšom predstihu pred odletom. Cestujúci môže nájsť všetko na jednom portáli, zaplatiť za to online cez rôzne platobné karty a brány.

Väčšia online ponuka dovolenkových produktov prináša podľa Pelikána aj pomerne nečakaný, no o to zaujímavejší paradox. Preferencie dovolenkárov sa aj napriek rozširovaniu informačných technológií vracajú k tradičnému poradenstvu odborníkov, ktorí sa cestovaniu venujú na plný úväzok.

Ľudia síce dovolenkové produkty vyhľadávajú nielen skôr, ale sú tiež ochotní venovať tomu omnoho viac času so zámerom nájsť čo najlepšiu ponuku, no mnohí sa aj tak poradia u odborníka. „Tento trend umocňuje aj množstvo nepravdivých či zavádzajúcich informácií, ktoré internet v dnešnej dobe ponúka,“ upozornil Štochmaľ.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať