BRATISLAVA 1. decembra (WEBNOVINY) – Webové stránky zapojené do výskumu AIMmonitor navštívilo z mobilných zariadení v októbri takmer 1,5 milióna užívateľov. Z toho 1,2 milióna bolo zo Slovenska a viac ako 250-tisíc zo zahraničia.
Vyplýva to z výsledkov výskumu, ktoré zverejnila poradenská spoločnosť Gemius. Slovenská online populácia dosiahla minulý mesiac 3,42 milióna užívateľov. V porovnaní so septembrom tohto roku tak len veľmi mierne vzrástla o 0,18 percenta.
Najviac oslavovali stránky zamerané na predaj
Najvyšší počet užívateľov zaznamenali v sledovanom mesiaci kategórie spravodajstvo, a to 804-tisíc, a služby, mapy, cestovné poriadky, konkrétne 760-tisíc. Najväčší nárast užívateľov oproti septembru, o viac ako 40 percent, však evidovali stránky zamerané na obchod, predaj.
Návštevnosť z mobilných zariadení najrýchlejšie rástla v kategórií stránok TV a rádia, kde sa počet zobrazení medzimesačne zvýšil o viac ako pätinu. Slovenskí užívatelia navštevujúci internet z mobilných zariadení trávia najviac času na webových stránkach v kategórii zoznamovacie servery, a to viac ako 3,5 hodiny mesačne na užívateľa.
Zobrazenia medzimesačne narástli o takmer milión
Webové stránky merané výskumom navštívilo v októbri zhruba 3,3 milióna slovenských internetových užívateľov, ktorí vykonali takmer 1,5 miliardy zobrazení stránok. Počet zobrazení sa tak medzimesačne zvýšil o takmer milión.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt oficiálne začal v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius S.A. v spolupráci s firmou Mediaresearch, a. s. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.