ŠKODA v auguste zvýšila svoje trhové podiely v Európe

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bez názvu
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.

BRATISLAVA 13. septembra (WBN/PR) – ŠKODA v auguste zvýšila svoje trhové podiely v Európe a vyvíjala sa tak lepšie ako celkový trh. Aj napriek zložitej hospodárskej situácii zvýšila značka počet dodávok zákazníkom na niektorých európskych trhoch.

Celosvetové predaje značky ŠKODA dosiahli v auguste 64 000 vozidiel (august 2012: 67 700; -5,4 %). Od januára do augusta dodala ŠKODA svojim zákazníkom 598 400 vozidiel (január až august 2012: 633 300; -5,5 %). Vývoj predaja v uplynulých mesiacoch roka bol ovplyvnený generačnou obmenou modelov a tiež nábehom výroby nových modelov a s tým súvisiacim obmedzením výrobnej kapacity nového modelu ŠKODA Octavia aj kompletne prepracovaného modelu ŠKODA Superb. Súčasťou prebiehajúcej modelovej ofenzívy značky sú tiež modely Rapid Spaceback a Yeti. Obe boli predstavené na autosalóne vo Frankfurte a ich výroba sa rozbieha. Dodávky vozidiel značky ŠKODA v auguste negatívne ovplyvnili tiež zložité podmienky na trhoch po celom svete. Do roku 2018 chce ŠKODA s pomocou svojej rozšírenej palety modelov zvýšiť počty dodávok zákazníkom na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne.

V stále zložitom ekonomickom prostredí dokazuje ŠKODA svoju silu a v auguste sa v Európe vyvíjala lepšie než celkový automobilový trh,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. „Naše nové modely sa u zákazníkov dočkali veľmi pozitívneho prijatia. Dodávky novej generácie modelu ŠKODA Octavia v západnej Európe boli o 12,7 % vyššie ako v rovnakom období minulého roka. Pre zvyšok roka zostávame optimistami. Príjem objednávok z celého sveta sa v prvých ôsmich mesiacoch roka 2013 zatiaľ vyvíja mimoriadne pozitívne,“ dodáva Eichhorn.

Vo štvrtom štvrťroku 2013 pokračuje ŠKODA vo svojej modelovej ofenzíve. Už v októbri príde na trh nová ŠKODA Rapid Spaceback, nové kompaktné vozidlo značky. Predstavuje prvý kompaktný hatchback a súčasne aj o vstup českej značky do najsilnejšieho segmentu na európskom trhu. Popri modeli Rapid Spaceback oslávila pred niekoľkými dňami ostro sledovanú premiéru na frankfurtskom autosalóne aj kompletne prepracovaná ŠKODA Yeti. Toto obľúbené kompaktné SUV, ktoré sa bude po prvýkrát dodávať v dvoch variantoch, ŠKODA Yeti a ŠKODA Yeti Outdoor, dorazí na prvé európske trhy koncom roka 2013.

V západnej Európe sa ŠKODA v auguste vyvíjala opäť lepšie ako slabý celkový trh. Trhový podiel značky bol v prvých ôsmich mesiacoch stabilne nad hranicou troch percent. Celkovo tak najväčšia česká automobilka v auguste dodala svojim západoeurópskym zákazníkom 21 400 vozidiel, čím takmer dosiahla minuloročnú úroveň (august 2012: 21 700 vozidiel; -1,4 %). Na svojom druhom najväčšom trhu, v Nemecku, posilňuje ŠKODA svoju pozíciu dynamickej značky. Dodávky nemeckým zákazníkom dosiahli na celkovo slabšom trhu počet 8 800 vozidiel značky ŠKODA (august 2012: 9 200; -3,8 %). Vo Veľkej Británii si ŠKODA polepšila o 15,7 % na 2 200 expedovaných vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla značka v Holandsku (900 predaných vozidiel, + 43,2 %), v Dánsku (1 000 vozidiel; + 27,2 %), vo Fínsku (700 vozidiel, + 15,2 %) a v Írsku (300 vozidiel; + 55,2 %). Vo Švajčiarsku vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA o 2,1 % na 1 200 vozidiel, v Taliansku o 1,6 % na 600 vozidiel a v Rakúsku s 1 300 predanými automobilmi takmer o jedno percento.

Vo východnej Európe bolo v auguste zákazníkom dodaných 10 500 vozidiel značky ŠKODA (august 2012: 11 300; -7,2 %) . Trhový podiel značky ŠKODA vzrástol zhruba na 4 %. Na Ukrajine vzrástol počet dodávok zákazníkom o 15,1 % na 1 500 vozidiel, v Kazachstane dokonca o 134,4 % na 400 vozidiel. V Rusku, na treťom najväčšom trhu značky ŠKODA, dodala česká automobilka svojim zákazníkom 7 100 vozidiel (august 2012: 8 300; -14,6 %). Pokles bol spôsobený najmä poklesom celkového trhu v Rusku.

V strednej Európe dodala ŠKODA v auguste svojim zákazníkom 8 500 vozidiel (august 2012: 8 500; -0,6 %) . Zatiaľ čo celkový trh poklesol o necelých päť percent, zostala česká značka na úrovni rovnakého mesiaca minulého roka a zvýšila pritom svoj trhový podiel na 19,4 %. Veľmi pozitívny výsledok dosiahla ŠKODA na českom trhu, kde sa odbyt zvýšil o 4,5 % na viac ako 4 400 vozidiel (august 2012: 4 300) . Trhový podiel tu v auguste predstavoval 38,2 %, kumulovane za prvých osem mesiacov potom takmer 35 %. Na Slovensku dodala značka ŠKODA v auguste celkovo 635 automobilov, čím si zabezpečila líderskú pozíciu domácom automobilovom trhu. Od začiatku roka 2013 predala automobilka na Slovensku celkovo 8 242 automobilov kategórie M1. Najobľúbenejším vozidlom Slovákov sa v mesiaci august stala Octavia tretej generácie.

S 18 100 dodanými vozidlami bola Čína v auguste opäť najväčším odbytiskom značky ŠKODA (august 2012: 19 700 vozidiel; -7,9 %). Od januára do augusta bolo zákazníkom dodaných 156 300 vozidiel značky ŠKODA (január až august 2012: 159 400; -1,9 %).

Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2013 (v jednotkách, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA Octavia (25 400 ; -16,0 %)

ŠKODA Fabia (13 300; -12,7 %)

ŠKODA Superb (6 900; -17,3 %)

ŠKODA Yeti (4 900; -23,0 %)

ŠKODA Roomster (2 300; -21,8 %)

ŠKODA Rapid (8 300; + 410,8 %)

ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 000; -1,2 %)

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto