BRATISLAVA 28. júla (WBN/PR) – Triumf v Paríži: Vincenzo Nibali z Talianska je víťazom Tour de France 2014. Po troch týždňoch a 3 660 náročných kilometroch pripravili státisíce fanúšikov účastníkom pretekov veľkolepé uvítanie na nádhernom bulvári Champs-Élysées. Trofej navrhnutú slovenskými dizajnérmi značky ŠKODA z českého krištáľového skla zdvíhal k parížskemu nebu s hrdosťou Vincenzo Nibali, ako aj víťazi ďalších kategórií vrátane Slováka Petra Sagana. ŠKODA je oficiálnym partnerom najslávnejších cyklistických pretekov sveta už jedenásty rok.
Člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť nákupu, Karlheinz Hell, gratuloval pod Víťazným oblúkom celkovému víťazovi Vincenzovi Nibalimu. Zároveň víťazovi bieleho dresu Thibautovi Pinotovi odovzdal trofej pre najlepšieho jazdca do 25 rokov. Rafaj Majka z Poľska získal bodkovaný dres pre najlepšieho vrchára. Najlepším šprintérom a víťazom zeleného dresu sa stal skvelý slovenský pretekár Peter Sagan. Všetci štyria športovci sa môžu radovať z trofeje z českého umeleckého skla, ktorú navrhol slovenský dizajnér Peter Olah v dizajnérskych štúdiách spoločnosti ŠKODA AUTO.
Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za predaj a marketing, krátko zhrnul pozitívny angažmán značky ŠKODA: „Tohtoročná Tour ponúkla opäť úžasnú cyklistiku. Máme radosť, že sme ako oficiálny partner jedenástykrát prispeli svojím dielom k tejto fantastickej akcii.“ Okrem veľkej flotily s 250 vozidlami bola ŠKODA opäť počas celých pretekov prítomná vo forme veľkoformátových propagačných nápisov v priestore štartu, cieľa a na trati. Navyše ŠKODA sprevádzala preteky okolo Francúzska rozsiahlou komunikačnou kampaňou, vrátane novej internetovej stránky WeLoveCycling.com. Celkovo značka oslovila okolo 16 miliónov fanúšikov na trati a prostredníctvom televízie a internetu okolo 3,5 miliardy ľudí na celom svete.
Najprominentnejším vozidlom bolo aj tento rok takzvané Red Car, červená ŠKODA Superb na čele pretekárskeho poľa, ktorá počas pretekov slúži ako mobilné veliteľské stanovisko riaditeľa Tour Christiana Prudhomma. Na celej trase Tour de France bola 24 hodín denne nasadená flotila 250 vozidiel ŠKODA. Sprievodná flotila hrá v sponzoringu značky ŠKODA od začiatku hlavnú úlohu. Od roku 2004 prešli vozidlá 28 miliónov kilometrov bez akéhokoľvek prerušenia jazdy kvôli technickým problémom.
Úspešný dlhoročný sponzoring Tour de France a ďalších národných a medzinárodných cyklistických podujatí podčiarkujú úzke spojenie spoločnosti s týmto športovým odvetvím. Spoločnosť má svoje korene vo výrobe bicyklov, ktorú zakladatelia Laurin a Klement začali v roku 1895. Cyklistika je popri ľadovom hokeji a motoršporte najdôležitejším pilierom stratégie sponzoringu spoločnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA AUTO podporuje na Slovensku Petra Velitsa, jedného z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska, na prestížnych cyklistických podujatiach už piaty rok. Tento rok nastúpil v novom tíme a obsadil na svojej šiestej Tour v celkovej klasifikácii 27. priečku, čo je jeho tretí najlepší výsledok v kariére.