Spoločnosť Škoda Auto Slovensko, s.r.o., zaznamenala v minulom roku približne pätinový prepad zisku i tržieb. Ako vyplýva z verejne dostupných zdrojov, zisk firmy klesol o 21 percent na 2,446 milióna eur. Rástol pritom neprežite od roku 2014. Tržby podniku sa znížili o 18 percent na 322,2 milióna eur. Predtým pritom šesť rokov po sebe medziročne stále stúpali.
Napriek tomu Škoda Auto dominovala predajom automobilov na Slovensku, keď dosiahla trhový podiel 22,4 percenta. Je to zároveň najvyšší trhový podiel značky za posledných 10 rokov. Zákazníkom vlani odovzdala 17 064 vozidiel. Najpredávanejším modelom bola opäť Fabia, nasledovaná modelom Octavia.
Škoda Auto je súčasťou koncernu Volkswagen. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej tiež na Ukrajine v spolupráci s lokálnym partnerom. Celosvetovo zamestnáva asi 42-tisíc pracovníkov a je aktívna na viac ako 100 trhoch. Vlani dodala zákazníkom vyše jedného milióna vozidiel.