Slovenská pošta podľa strany KDH čelí neprimeranej kritike ministra dopravy Andreja Doležala. Rezort dopravy chce rušiť pobočky a služby napriek tomu, že pošta má vybudovanú bezkonkurenčnú poštovú sieť, ktorá namiesto krátenia potrebuje skôr nový impulz.
Ako upozornil podpredseda KDH Igor Janckulík, tieto kroky spôsobia pokles dostupnosti a kvality služieb predovšetkým v dotknutých dedinách či mestách najmä pre dôchodcov.
Kľúčová podpora a kritická infraštruktúra
Podľa neho kritizovať Slovenskú poštu po takmer roku šéfovania v rezorte, a pritom sa nesnažiť využiť potenciál už vytvorenej poštovej siete a rozšíriť portfólio služieb, je nezmysel.
Slovenská pošta vydáva špeciálnu známku, venovaná bude 1900. výročiu narodenia Marca Aurélia
Ministerstvo dopravy by malo podporiť podľa kresťanských demokratov rozvoj e-Governmentu, čiže sprístupnenie služieb štátu občanom prostredníctvom pobočkovej siete a nie ju rušiť.
„Práve to je kľúčová podpora, ktorú môžu využiť všetci obyvatelia,“ dodáva Janckulík s tým, že pošta hospodári za rok 2020 so stratou 16 miliónov eur, a to bez odškodnenia straty poklesu zásielok v čase pandémie, počas ktorej poskytuje služby nepretržite ako súčasť kritickej infraštruktúry.
Veľká transformácia
Ministerstvo dopravy spustilo veľkú transformáciu Slovenskej pošty, ktorej cieľom sú kvalitnejšie a modernejšie služby pre občanov. Reštrukturalizácia pošty prebehne vo viacerých etapách.
Rada Protimonopolného úradu už nefunguje takmer pol roka, nemôže rozhodovať ani v prípade pokuty pre Slovenskú poštu
Štátny tajomník rezortu dopravy Jaroslav Kmeť odhaduje, že už počiatočná fáza prinesie tento rok stabilizáciu hospodárskeho výsledku. Proces bude ukončený v roku 2023.
„Verím, že jej výsledkom bude ekonomicky stabilná a efektívna spoločnosť, ktorá bude schopná konkurovať súkromným firmám, a tiež bude zodpovedať výzvam digitálnej doby,“ dodal Kmeť.