BRATISLAVA 21. apríla (WBN/PR) – Máme tisícky fanúšikov na Facebooku! Z marketingového hľadiska možno dobre vyzerajúca veta, no aká je v skutočnosti hodnota zástupu fanúšikov? Aká je konverzia a návratnosť investícií? Na tieto a ďalšie otázky priniesla odpovede konferencia Marketing Live 2011.
Už v úvode zhodnotil pasce a úspechy marketingu na Facebooku viceprezident marketingovej komunikácie T-Mobile Czech Republic Martin Jaroš: „Dôležitá je priateľská, prirodzená komunikácia s ľudskou tvárou, nie ako hranatá korporácia. Treba vedieť uznať kritiku a ospravedlniť sa. Nikdy neklamať a akceptovať fakt, že sociálne siete sa často dozvedia o probléme či kríze skôr ako my. Predovšetkým však treba tvoriť obsah s úsmevom a užívať si komunikáciu so zákazníkom – spozná to.“ Zdôraznil aj nutnosť odvahy, ktorú je potrebné v marketingu mať. Podľa Dinisa Guardu, globálneho stratéga a inovatívneho lídra Saxo Bank, je najdôležitejšie budovanie obsahu a jeho distribúcia. Poukázal na fakt, že spôsob akým vnímame značku je dôležitejší ako v minulosti. Zákazníci ostanú tam, kde nájdu dôveru. Počúvanie potrieb zákazníkov a tvorba relevantného obsahu je kľúčom k úspechu.
Ako zdôraznil Tomáš Jindříšek, Managing Director spoločnosti OgilvyInteractive: „Ľudia konzumujú média súčasne. Multikanálový prístup nie je fragmentácia. Najviac fascinujúce nie sú technológie, ale stratégie. Ak chcete uspieť v nových médiách buďte užitoční alebo zábavní.“ Dôležitá je predovšetkým znalosť človeka, ktorý žije v digitálnom veku. Znalosť jeho psychológie, potrieb a túžob je potom potrebné premietnuť do presnejšieho cielenia marketingových aktivít, zapojenia a vyvolania reakcie. Mnoho marketérov skloňuje vo všetkých pádoch Facebook, no ako upozornili viacerí prednášajúci, je to len jeden z nástrojov, s ktorým je potrebné citlivo narábať. Navyše ak sú aktivity v sociálnej sieti povýšené nad zvyšok e-marketingu a ešte absentuje koordinácia s off-line aktivitami, výsledok nemusí splniť očakávania.
Zdroj: In Form Slovakia, s.r.o. / www.informslovakia.sk