PÚCHOV 4. septembra (WEBNOVINY) – Primátor Púchova Marián Michalec (nezávislý) zakázal v meste vylepiť predvolebné bilbordy protikandidáta Pavla Crkoňa pre ich anonymitu.
Nezávislý protikandidát chcel na úvod kampane osloviť voličov takzvaným teaserom, teda bilbordom bez akejkoľvek identifikácie a len s otázkou „Komu patrí Púchov?“, ktorá má vzbudiť u ľudí zvedavosť. To, že primátor nátlakom na bilbordové spoločnosti určuje, čo môže a čo nemôže byť na bilborde, za ktorý platí súkromná osoba súkromným reklamným spoločnostiam, považuje Crkoň za hrubé cenzurovanie jeho kampane.
Bilbordy vraj neškodia mestu ani primátorovi
Podľa Crkoňa obsah jeho bilbordov sa nijakým hanlivým či urážlivým spôsobom nedotýka primátora Michalca ani mesta. „To, čo chcem ukázať vo svojej kampani, nie je anonym. Volá sa to teaser, ktorý má u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť sa zamyslieť. Mali sme viacero verzií a túto si podvedome vybrali samotní Púchovčania. A keď ju pán primátor cenzuruje a vyhráža sa majiteľom bilbordov že prídu o svoje plochy v Púchove, ak moje bilbordy vylepia, tak to nie je normálne,“ uviedol Crkoň.
Primátor Marián Michalec pre agentúru SITA uviedol, že nevedel o tom, že mestské oddelenie výstavby vyjadrilo nesúhlas s nejakou anonymnou bilbordovou inštaláciou. Že ide o primátorskú kampaň Pavla Crkoňa sa dozvedel až z médií. Podľa Crkoňa primátor Michalec vedel, kto si plochy objednáva.
Spoločnosť odsudzuje cenzúru
„Veľmi dobre vedel, že tieto teasre som objednával ja,“ povedal Crkoň a odvolal sa na reakciu konateľky agentúry M-KREO Moniky Suchaničovej Janigovej, ktorá pre Crkoňa zabezpečovala objednávku reklamných plôch u bilbordových spoločností.
„Na otázku billboardových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa. Považujeme za absurdné, aby sme v 21. storočí dávali stanovisko k vyjadreniam primátora, ktorý je platený z peňazí daňových poplatníkov a vyhradzuje si právo rozhodovať, čo bude a nebude na bilborde, ktorý platí fyzická osoba zo svojich peňazí súkromným spoločnostiam. S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli,“ uviedla Suchaničová Janigová.
Primátor poukazuje na minulosť
Podľa primátora Michalca v Púchove sa viac ako dva roky objavovali anonymné a hanlivé bilbordy, ku ktorým sa nikto nehlásil a občania sa obracali na mesto so sťažnosťami. Začiatkom roka sa preto mesto dohodlo s reklamnými agentúrami, že v prípade požiadavky na vylepovanie anonymných bilbordov pošlú tieto spoločnosti vizuál na schválenie mestskému oddeleniu výstavby.
„Pohľad, že v slušnej spoločnosti sa každý dokáže svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt prihlásiť k akejkoľvek vlastnej publikácii, považujeme za prirodzený a správny. Ak nám Pavol Crkoň oznámi, ktorý anonymný bilbord je ešte treba považovať za jeho primátorskú kampaň v Púchove, vydám ihneď príslušným pracovníkom pokyn, nech sa zdržia akéhokoľvek postupu, ktorý by to mohol nejako spochybniť,“ uviedol primátor Púchova Marián Michalec.