Bratislava, 18. apríl 2017 ( WBN/PR ) – Takmer dve tretiny slovenských spotrebiteľov považujú zdravotné faktory pri výbere obalov za dôležité. Uvedomujú si, že obal môže chrániť svoj obsah aj bez pridania konzervačných látok, čím udrží jeho vysokú kvalitu. Zdravie sa tak stáva čoraz dôležitejšie aj pri výbere balenia nápojov a potravín. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Tetra Pak, ktorý spoločnosť pripravila pri príležitosti 25. výročia pôsobenia na slovenskom trhu.
Tetra Pak minulý rok uskutočnil reprezentatívny prieskum, ktorým analyzoval vnímanie slovenských spotrebiteľov. Výskum odhalil, že podobne ako inde vo svete slovenskí spotrebitelia venujú veľkú pozornosť kvalite, zdraviu a prirodzenosti výrobkov, ktoré konzumujú. Väčšina ¬– 72 % – z respondentov je presvedčených, že balenie zohráva dôležitú úlohu pri udržiavaní kvality potravín. Títo spotrebitelia si zároveň dávajú pozor, aby balenie neobsahovalo nebezpečné látky.
„Prieskum dokazuje, že spotrebitelia očakávajú od obalov udržanie potravín v zdravotne nezávadnom a prirodzenom stave. Obalové materiály a technológie dodávané spoločnosťou Tetra Pak dokážu napĺňať tieto očakávania. Obaly umožňujú zachovať kvalitu a výživové látky potravín bez nutnosti pridávania akýchkoľvek konzervačných látok. Nápojové kartóny poskytujú najvyšší štandard ochrany aj citlivým potravinám vďaka viacvrstvovej štruktúre, ktorá efektívne chráni pred akýmkoľvek svetlom, vzduchom a ďalšími vonkajšími faktormi. Okrem toho sme za posledných viac ako 25 rokov obchodných aktivít na Slovensku boli vždy schopní pravidelne ponúkať inovatívne riešenia, ktoré sú v súlade s očakávaniami spotrebiteľov a potrebami našich zákazníkov,“ uvádza Lenka Hálková, marketingová manažérka spoločnosti Tetra Pak Slovensko.
Zaujímavé však je, že environmentálne aspekty balenia nie sú hlavným aspektom, ktorým sa spotrebitelia na Slovensku zaoberajú. Vplyv na životné prostredie spolu s lokálnou výrobou a dobrou povesťou firmy radia pri výbere nápojových obalov medzi menej dôležité faktory.
„Aj keď otázka životného prostredia nepatrí u slovenských zákazníkov medzi najdôležitejšie faktory pri nakupovaní, potreba zaoberať sa týmto problémom dnes rastie na celom svete, rovnako ako na Slovensku. Inovácie v oblasti ochrany životného prostredia sú pre spoločnosť Tetra Pak kľúčové. Na Slovensku napríklad usilujeme o zvýšení podielu nápojových kartónov s certifikáciou FSC vyrábaných z papierových vlákien, ktoré pochádzajú zo zodpovedne obhospodarovaných lesov,“ dodáva Hálková.
O SPOLOČNOSTI TETRA PAK
Spoločnosť Tetra Pak je svetová jednotka v oblasti spracovania a balenia potravín. V úzkej spolupráci s našimi zákazníkmi a dodávateľmi dodávame bezpečné, progresívne a ekologické výrobky, ktoré každý deň uspokojujú potreby stoviek miliónov ľudí vo viac ako 170 krajinách na celom svete. Máme cez 23.000 zamestnancov vo viac ako 80 krajinách sveta a veríme v zodpovedné vedúce postavenie v našom odvetví a udržateľný prístup k podnikaniu. Naše motto CHRÁNIME DOBRÉ (PROTECTS WHAT’S GOOD™) odráža našu víziu, ktorej podstatou sú bezpečné a dostupné potraviny všade a pre všetkých na svete. Viac informácií o spoločnosti Tetra Pak nájdete na stránke www.tetrapak.com.