Po zrážke vlaku v Bratislave zomrela 68-ročná žena, rušňovodič už kolízii nedokázal zabrániť. Ako informuje bratislavská krajská polícia na sociálnej sieti, v nedeľu 2. januára krátko po 18:00 prijali oznámenie o zrážke vlaku a neznámej osoby medzi Hlavnou stanicou a železničnou zastávkou Bratislava – Vinohrady.
„Hliadka zistila, že krátko po tom, ako vlak smerujúci do Budapešti opustil bratislavskú hlavnú železničnú stanicu sa v 56,1 kilometri trate nachádzala v koľajisku osoba,“ uviedla polícia.
Dychová skúška s negatívnym výsledkom
Rušňovodič spozoroval osobu približne vo vzdialenosti 30 metrov pred vlakom. „Napriek použitiu rýchlobrzdy sa rušňovodičovi nepodarilo zrážke zabrániť a 68-ročná žena utrpela zranenia, ktorým na mieste podľahla,“ konštatuje polícia.
Na železničnom priecestí v Lipanoch sa zrazil vlak s osobným autom, 30-ročný vodič nehodu neprežil
Dychová skúška na alkohol skončila u rušňovodiča s negatívnym výsledkom. Poverený príslušník Oddelenia Železničnej polície začal trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia.
Dve smrteľné zrážky od decembra
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) evidujú od 6. decembra 2021 do 3. januára 2022 tri zrážky vlaku s osobou, z toho dve smrteľné, a dve zrážky s cestným motorovým vozidlom, z ktorých bola jedna smrteľná. Uviedol to v tlačovej správe Denis Dymo z odboru komunikácie a marketingu ŽSR.
Dodal, že ŽSR vyzývajú k opatrnosti pri pohybe v blízkosti železničnej trate, keďže vlak je obrovský kolos, ktorý môže mať brzdnú dráhu v závislosti od rýchlosti aj viac ako kilometer. Následky zrážky s ním tak bývajú fatálne. ŽSR v danom období zaznamenala aj dve nehody cestných motorových vozidiel na priecestí.
Prípady vandalizmu
ŽSR od začiatku decembra 2022 do začiatku januára 2022 evidovala aj prípady vandalizmu. Rušňovodič v Krompachoch 17. decembra 2021 nahlásil hádzanie kameňov do rušňa maloletými osobami.
Zo skladov SMSÚ ŽTS TO v Seredi 27. decembra 2021 ukradli prepojovacie medené laná v dĺžke cca 30 m a päť kôs. Dymo dodal, že 30. decembra ohlásil rušňovodič v Gbelciach naukladané kamene na koľaji a o deň neskôr boli v úseku Levice – Veľké Kozmálovce naukladané oceľové skrukty na pravom koľajnicovom páse.