BRATISLAVA 22. decembra (WEBNOVINY) –
Sankcie pre operátorov
Telekomunikačný úrad SR v novom všeobecne záväznom právnom predpise znížil taktiež aj navrhované sankcie pre mobilných operátorov. Pôvodne mali totiž spoločnosti v prípade oneskoreného prenosu čísla zaplatiť zákazníkovi za každý kalendárny deň omeškania 5-násobok poplatku, ktorý si za prenos účtujú, najmenej však 20 eur. Úrad vo finálnej verzii sankcie znížil na trojnásobok poplatku, najmenej však 12 eur a stanovil taktiež maximálnu výšku kompenzácie vo výške 60 eur.
V prípade, ak mobilní operátori prenesú číslo k inej spoločnosti ako si zákazník želal, budú musieť po novom zaplatiť za každý kalendárny deň 5-násobok poplatku za prenos, najmenej však 20 eur. Maximálna výška sankcie pritom nesmie prekročiť 100 eur. Pôvodne pritom TÚ SR navrhoval 10-násobok nimi účtovaného poplatku, najmenej však 40 eur. Maximálnu výšku nestanovil. Operátori však budú môcť zákazníkom ponúknuť aj kompenzáciu v nepeňažnej forme.
Nový záväzný právny predpis totiž zavádza prechodné obdobie, podľa ktorého sa prenos skráti zo súčasných piatich dní na štyri až od 31. marca 2012.
Dôvodom je podľa hovorkyne spoločnosti Telefónica Slovakia Martiny Jamrichovej to, že celý proces si vyžaduje úpravy a zosúladenie u všetkých troch operátorov.
Ako dodala, Telefónica je za maximálne skrátenie času na prenos čísla na niekoľko hodín alebo dokonca hodinu, ako je to napríklad vo Veľkej Británii. „Bohužiaľ, systém, ktorý sme museli v roku 2009 prijať má svoje obmedzenia, na ktoré sme v čase spustenia automatickej prenositeľnosti pre O2 upozorňovali oboch konkurentov,“ uviedla pre agentúru SITA Jamrichová.
Slovak Telekom podľa hovorcu Andreja Garguláka však nevidí dôvod meniť aktuálny systém a investovať do nových riešení, keďže ten v súčasnom nastavení funguje efektívne. „Okrem toho, od začiatku poskytovania tejto služby na Slovensku využili možnosť preniesť si číslo rádovo státisíce zákazníkov,“ uviedol Gargulák.
Aktuálne lehoty na prenos čísla sú podľa neho v súlade s ustanoveniami príslušnej európskej smernice a platného zákona o elektronických komunikáciách. „Nevidíme preto žiadny dôvod na ďalšie znižovanie lehoty na prenos,“ dodal Gargulák.
Orange Slovensko zase tvrdí, že tretí operátor pri aktuálnej zmene systému nežiadal výraznejšie skrátiť čas na prenos čísla. „Nevieme o tom, že by niektorý z partnerov v rámci prípravy upgrade systému takúto zmenu navrhoval,“ uviedol hovorca spoločnosti Peter Tóth.