Tí už nemusia stráviť hodiny podrobným študovaním poistných podmienok. Na konkrétnu otázku svojho klienta dostanú v poisťovni takmer okamžitú odpoveď. Zodpovie im ju s maximálnou presnosťou AI asistent.
Nová služba od PREMIUM Poisťovne, AI asistent, je postavená na technológii od OpenAI. Tento model je prispôsobený špecificky pre potreby sprostredkovateľov poistenia, má k dispozícii kompletnú sadu relevantných interných a odborných zdrojov ako sú poistné podmienky produktov poisťovne, interné smernice, manuály, postupy a aj príslušnú legislatívu.
„Naším cieľom bolo vyvinúť nástroj, ktorý sprostredkovateľovi okamžite poskytne relevantné informácie bez zdĺhavého prehľadávania dokumentov,“ hovorí Katarína Molnárová, riaditeľka IT oddelenia PREMIUM Poisťovne.
Nový nástroj bol v PREMIUM Poisťovni poskytnutý pre sprostredkovateľov v júni t.r. a počas prvých 2 mesiacov im zodpovedal na viac ako 1100 otázok. Hlavnou výhodou je to, že výrazne šetrí čas, ktorý by makléri strávili listovaním v produktových príručkách či hľadaním informácií v iných kanáloch poisťovne. „Vďaka umelej inteligencii teraz môžu dostať sprostredkovatelia odpoveď na zložitú otázku v priebehu niekoľkých sekúnd. Nejde len o rýchlosť, ale aj o presnosť a konzistenciu informácií,“ vysvetľuje K. Molnárová z PREMIUM Poisťovne. AI asistent odpoveď sformuluje tak, aby bola zrozumiteľná pre sprostredkovateľa, ale aj pre klienta. „Je to obrovská pridaná hodnota pre vzťah makléra s klientom, zvyšuje sa jeho dôveryhodnosť a profesionalita,“ dodáva.
AI asistent pracuje výhradne s poistnými podmienkami, internými a produktovými materiálmi poisťovne. AI model nevyužíva dáta klientov a nemá k nim prístup. Komunikácia je šifrovaná a prístup majú len autorizovaní používatelia. Všetky podklady sú uložené v bezpečnom prostredí a sú pravidelne aktualizované.
„Na bezpečnosti sme nešetrili, ochrana informácií a spoľahlivosť celého riešenia sú pre nás prioritou,“ zdôrazňuje riaditeľka IT oddelenia PREMIUM poisťovne. „Umelú inteligenciu a AI vnímame ako partnera, ktorý nám pomáha robiť veci efektívnejšie, rýchlejšie a s väčšou presnosťou. A to je cesta, ktorou chceme ísť aj ďalej,“ uzatvára Katarína Molnárová.
Informačný servis