POPRAD 15. augusta (WEBNOVINY) – Letisko Poprad – Tatry čaká na jeseň audit, ktorý zhodnotí jeho technický stav a mal by navrhnúť aj potrebné investície.
„Som presvedčený, že druhá hala, odletová, je veľmi potrebnou a pritom nie dramaticky vysokou investíciou, zhruba 2,5 mil. eur, tak aby schengenské pravidlá a viac než jedno lietadlo mohli byť vybavované, nielen na prílete, ale aj na odletovej strane,“ povedal počas pondelňajšej návštevy Popradu Ján Figeľ. Oveľa väčšou a náročnejšou investíciou je úprava a modernizácia vzletovej a pristávacej dráhy.
„Toto bude predmetom posudzovania na jeseň tohto roku, pričom vo vláde v septembri by sme sa mali vrátiť k otázke budúcnosti a zámerov regionálnych letísk,“ uviedol Figeľ.
KHL prinesie peniaze
Prínos pre letisko Poprad – Tatry bude znamenať aj projekt Kontinentálnej hokejovej ligy v Poprade. Samotný HC Lev bude pre popradské letisko prínosom vo výške asi 110 tis. eur. Riaditeľka Letiska Poprad-Tatry, a.s. Ivana Herkeľová upresnila, že táto suma predstavuje len prínos pre letisko zo strany hokejistov a klubu HC Lev. „V rámci KHL predpokladáme základných 27 letov plus ďalších osem v rámci HC Lev Poprad. Okrem toho predpokladáme aj Mládežnícku hokejovú ligu a nárast počtu letov všeobecného letectva,“ uviedla Herkeľová. Popradské letisko podľa riaditeľky spĺňa všetky podmienky pre prílet lietadiel z mimoschengenského priestoru.
„Sme plne pripravený na splnenie všetkých požiadaviek Kontinentálnej hokejovej ligy,“ dodala Herkeľová. Prevádzková doba ostatných zložiek podieľajúcich sa na príletoch a odletoch lietadiel bude podľa Herkeľovej prispôsobená potrebám letiska. „Sme pripravení na predĺženie prevádzkovej doby a prípadné nepretržité otvorenie letiska na 24 hodín,“ povedala Herkeľová.
Otázka regiónov
Budúcnosť regionálnych letísk Poprad – Tatry, Sliač a Žilina je podľa ministra dopravy nielen v tom, kto ich bude vlastniť a ako k nim budú pristupovať samotné regióny, ale hlavne aké podmienky a celkovú atraktívnosť vytvoríme pre regionálny rozvoj a rozvoj leteckej dopravy. Veľký potenciál je podľa neho v spojení Popradu s Londýnom či Dublinom. V časoch keď Poprad a Londýn spájala pravidelná linka, bola podľa Figeľa táto linka najvyťaženejšou v histórii.„Vytvoriť predpoklady pre obnovenie leteckého spojenia na britské ostrovy je veľmi konkrétna a aktuálna výzva. Podobne z Poľska rastú signály o záujme lietať do Tatier, čo sa môže prejaviť v nasledujúcom období otvorením nových liniek,“ povedal minister dopravy.
V spoločnosti Letisko Poprad – Tatry, a.s. rezort dopravy vlastní 97,61 % akcií, mesto Poprad 1,67 % a mesto Vysoké Tatry 0,72 % akcií. Celková hodnota majetku letiska ku koncu roka 2009 bola 23,989 mil. eur. V Letiskovej spoločnosti Žilina, a.s. patrí ministerstvu dopravy 99,53 % akcií a Žilinskému samosprávnemu kraju 0,47 % akcií, majetok spoločnosti má hodnotu 8,86 mil. eur. Letisko Sliač, a.s. je v 100-percentnom vlastníctve ministerstva dopravy, hodnota jeho majetku dosahuje 1,81 mil. eur.