Na moment, kedy Popoluška pri úteku z bálu stratí črievičku a princ len vďaka nej nájde svoju pravú lásku, sa len tak ľahko nezabúda. Najväčšia ázijská zoznamovacia agentúra Lunch Actually a obchodný reťazec zameraný na predaj obuvi s príznačným názvom Shoes, Shoes, Shoes sa preto inšpirovali týmto večným príbehom a založili spolu nový biznis, ktorý spája nakupovanie s hľadaním spriaznenej duše.
Celý systém je zložený z niekoľkých jednoduchých krokov. Páni najprv navštívia obchod a vyberú si topánky, ktoré by sa im na žene páčili. K topánkam zároveň pribudne štítok „date included“ – teda vrátane rande. Keď sa dáma rozhodne pre kúpu takto označených topánok, predavači jej ponúknu možnosť ísť na schôdzku s mužom, ktorý vybral tú istú obuv. Dáme poskytnú základné údaje, ktoré muž o sebe nechá na špeciálnom formulári a je už len na nej, či sa rozhodne spoznať tajomného muža „s črievičkou“ a ísť s ním na rande.
Ak tak urobí, dostane ešte jeden darček – poukaz na zľavu v minimálnej hodnote 10% na topánky podľa vlastného výberu, ktorý jej odovzdá muž pri spoločnom stretnutí. Výšku zľavy na poukaze určuje každý pán sám. Počet schôdzok, na ktoré sa žena vyberie, nie je limitovaný. Pri kúpe troch párov takto označených topánok dostane tri ponuky na schôdzky – či sa vyberie na všetky tri, alebo ani na jednu, záleží len od nej.
Invenčná myšlienka v konečnom dôsledku uspokojí všetkých – obchodu i agentúre prinesie viac zákazníkov a tým, naopak, okorení nakupovanie a ponúkne možnosť stretnúť životného partnera. Projekt zatiaľ odštartovali len v Malajzii, no v prípade úspechu má šancu rozšíriť sa do celého sveta. „Nie sme masovou malajskou značkou. O to viac sa snažíme myslieť nekonvenčne vo všetkom, čo robíme,“ uviedol majiteľ značky Shoes, Shes, Shoes YiuLin Ung.
Zakladateľka zoznamovacej agentúry Lunch Actually Violet Lim verí, že táto spolupráca dokáže rozšíriť možnosti ich členov. „Je to nový a vzrušujúci spôsob, ako spojiť potenciálnych partnerov. Táto iniciatíva dáva ženským zákazníkom šancu tešiť sa na niečo extra – od nových topánok na nového priateľa a možno i na nový život,“ myslí si Violet Lim.
Nová kampaň sa v Ázii rozbehla len nedávno a už si získala prvých záujemcov. Spojenie rozprávkovej romantiky a moderného spôsobu života i obchodovania sa možno čoskoro presadí i na ďalších svetadieloch.
www.forbes.com