BRATISLAVA 1. decembra (WBN/PR) – Podnikanie v Európe má pozitívnu reputáciu. Viac ako 69 % osôb dopytovaných v 11 európskych krajinách preukázalo pozitívny prístup k samostatnej zárobkovej činnosti podľa výsledkov štúdie spoločnosti Amway.
Väčšina respondentov si vie predstaviť, že začnú podnikať bez zamestnancov. „Priemerne 46 % respondentov z trhov, na ktorých sme prieskum uskutočnili, dáva prednosť samostatnej zárobkovej činnosti ako ľahko dostupnému spôsobu podnikania,“ uvádza Michael Meissner, Vice president pre korporátne záležitosti firmy Amway v Európe.
„Veľké možnosti pre začiatok podnikania.“
Prieskum odhalil skutočnosť, že najväčší záujem o samostatné podnikanie je v Dánsku (89 % respondentov), vo Francúzku 79 % a v Anglicku 74 %, zatiaľ čo na Ukrajine je to 61 % a v Nemecku a Rakúsku 56 %. Asi polovica respondentov, ktorí mali pozitívny prístup k podnikaniu si vie predstaviť, že sami začnú svoje podnikanie. Najviac ich bolo v Turecku, Švajčiarsku a v Taliansku. Najväčší podnikateľský duch je medzi 14-29 ročnými respondentmi. Tu má k samostatnému podnikaniu pozitívny vzťah 79 % respondentov. Každý druhý respondent vo veku 30 rokov si vie predstaviť, že by začal samostatne podnikať.
„Ľahko použiteľné spôsoby samostatného podnikania sú najpríťažlivejšie.“
Najdôležitejšie je, aby bolo jednoduché stať sa samostatným podnikateľom. Najviac preferované je podnikanie ako vedľajšia pracovná činnosť. Samostatné podnikanie bez zamestnancov je najpríťažlivejšie pre osoby z Talianska, Nemecka a Francúzka. Samostatné podnikanie ako vedľajšia činnosť je najpríťažlivejšie v troch nemecky hovoriacich krajinách a v Poľsku. Najlákavejšia je na podnikaní nezávislosť 40 %, sebauplatnenie 35 % a druhý príjem 34 %.
„Európanom nechýbajú podnikateľské nápady, ale peniaze a odvaha.“
Až 54 % respondentom by chýbal vstupný kapitál a 34 % má strach, že zlyhá. To sú najväčšie prekážky v samostatnom podnikaní. Naproti tomu len 20 % respondentov vidí nedostatok nápadov ako problém. Najviac obáv majú Nemci, zatiaľ čo v Anglicku sa možnými prekážkami dajú odradiť najmenej.
Ako bol prieskum realizovaný:
Od augusta do októbra 2010 bolo dopytovaných 12 510 osôb v 11 európskych krajinách. Výsledky sú reprezentatívne pre nasledovné krajiny: Rakúsko, Dánsko, Francúzko, Nemecko, Anglicko, Taliansko, Poľsko, Rusko, Švajčiarsko, Turecko a Ukrajina.
Amway je vedúcou svetovou spoločnosťou v oblasti priameho predaja. Spoločnosť bola založená v Michigane v USA v roku 1959. V súčasnosti pôsobí vo viac ako 60 krajinách sveta. Celosvetovo s ňou v súčasnosti spolupracuje viac ako 3 mil. vlastníkov podnikania Amway. V súčasnosti ponúka spotrebiteľom viac než 450 položiek, ktoré zahŕňajú výrobky kozmetiky značky ARTISTRY™, výživové doplnky značky NUTRILITE™, výrobky starostlivosti o telo (Satinique™, Glister™, Hymm™, Tolsom™) a starostlivosti o domácnosť (L.O.C.™ a SA8™).
Ďalšie informácie na: www.amway.com, www.amway.sk