Podlahové systémy Thomsit oslavujú 65 rokov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Thomsit 65 rokov logo
Thomsit 65 rokov logo

BRATISLAVA 28. marca (WBN/PR) – Thomsit: Váš spoľahlivý partner pre budúcnosť – podobné titulky sa objavujú v spojitosti s tohtoročným 65. výročím značky Thomsit. A nie je to vôbec prehnané tvrdenie. Vo svete profesionálnych podlahárov je Thomsit synonymom prémiových podlahových systémov, pre ktoré sú charakteristické inovácie, technické kompetencie a spoľahlivosť.

Thomsit pokrýval široké spektrum trhu kladenia podlahových krytín už od svojho vzniku v roku 1946, kedy ako produktová značka düsseldorfskej firmy Thompson-Werke GmbH vstúpil na trh. Etabloval sa viac než úspešne – Thomsit A bolo prvým lepidlom na linoleum, ktoré neobsahovalo rozpúšťadlá a bolo dodávané „ready mix“, teda ihneď pripravené na použitie. Čoskoro na to nasledovali ďalšie výrobky, nastavujúce nové štandardy v odbore. V priebehu rokov sa stal Thomsit lídrom v oblasti systémových riešení – najskôr na národnej úrovni, neskôr globálne. Kľúčové faktory globálneho úspechu značky boli v minulosti i teraz rovnaké: prvotriedna kvalita, „inteligentné“ produkty, silný záujem o potreby zákazníkov z radov profesionálov a excelentný technický servis. Thomsit bol vždy dôveryhodným partnerom remeselníkov a odborníkov a dôsledne dbal na to, aby z jeho produktov vznikali stavby s dlhou životnosťou. Odolnosť a spoľahlivosť je symbolom všetkých výrobkov a riešení značky Thomsit i celej skupiny Henkel, ktorá si tento rok tiež pripomenie významné výročie – 135 rokov svojej existencie.

Thomsit sa etabluje na trhu

História značky sa začala písať v roku 1946, po vzniku prvého úspešného produktu lepidla Thomsit A. Nasledovalo nemenej úspešné izolačné lepidlo Thomsit B a tmel z kopálovej živice Thomsit C. V roku 1961 už začal Thomsit systematicky rozširovať svoje portfólio a orientovať sa na lepiace technológie bez rozpúšťadiel. Rok 1972 bol medzníkom v prístupe k systémovým riešeniam značky, ktoré sú odvtedy kľúčom k úspechu na trhu. Podlahové lepidlá, stierky a ďalšie materiály sa kombinujú tak, aby sa dokonale dopĺňali. Zákazník má teda možnosť vybrať si ucelené systémové riešenie, kde si jednotlivé produkty navzájom „sedia“ a dobre sa dopĺňajú. Rok 1987 bol v znamení premiéry prvého disperzného bezrozpúšťadlového lepidla – Thomsit K 188E. V priebehu rokov prešiel sériou vylepšení a inovácií a súčasná receptúra tohto lepidla bola v minulom roku v prestížnej ankete časopisu FussbodenTechnik vyhlásená nemeckými podlahármi za najobľúbenejšie lepidlo.

Novodobá história Thomsitu

V rokoch 1996 až 1997 uviedol Thomsit ako iniciátor a zakladajúci člen GEV (Asociácie pre kontrolu emisií produktov pre podlahy, lepidiel a stavebných materiálov) prvé lepidlo na koberce s veľmi nízkym obsahom škodlivých emisií. S novým storočím i tisícročím sa stal Thomsit globálnou značkou s pobočkami vo viac ako 30 krajinách sveta. V roku 2004 bola predstavená originálna a patentovaná technológia Flextec ®, vyvinutá v rámci skupiny Henkel v oblasti lepenia drevených podláh. Na trh prichádza aj prvé elastické lepidlo Thomsit P 685 Elast s certifikáciou EMICODE ® EC1, ktorá sa udeľuje výrobkom s veľmi nízkym obsahom emisií. Rok 2005 je rokom nového štandardu výrobkov Thomsit. Označenie XXL definovalo prémiové stierky s najlepšími vlastnosťami a zrkadlovo hladkými povrchmi. V roku 2008 uviedol Thomsit ďalšiu významnú inováciu, ktorá vo svete nazbierala množstvo ocenení – „low dust“ stierky s extrémne nízkou prašnosťou (až o 90% nižšou proti klasickým). O rok neskôr vstúpila na trh „turbo skupina“ – rýchloschnúci základný náter Thomsit R 766, rýchloschnúci polyuretánový náter Thomsit R 740 a expresná vyrovnávacia stierka Thomsit XXL XPRESS Rapid s nízkou prašnosťou. Rok 2011 je pre Thomsit opäť významným medzníkom. Na nemeckom a holandskom trhu vyhlásil Thomsit „opt-out“ – teda vlastný zákaz – pre lepidlá na báze rozpúšťadiel pri lepení drevených podláh.

Budúcnosť vidí Thomsit optimisticky

A budúcnosť? Aj keď ešte nie je napísaná, už dnes je zrejmé, že Thomsit bude naďalej podporovať a vyvíjať produkty a riešenia s vysokou odolnosťou a spoľahlivosťou, založených na nízkej spotrebe energií a vody pri výrobe a s maximálnou ohľaduplnosťou k zdraviu podlahárov. Inovatívne systémové riešenia a výrobky Thomsit budú v najbližších rokoch prinášať bezpečnejšiu, jednoduchšiu a zdravšiu prácu profesionálov v oblasti kladenia podlahových krytín. Ako globálna a silná značka koncernu Henkel chce Thomsit pokračovať v nastavovaní najnovších štandardov v odbore, v ponuke inovatívnych systémových riešení a v silnej orientácii na zákazníkov.

Pri príležitosti 65. výročia značky Thomsit bol vytvorený špeciálny logotyp, ktorý bude toto výročie pripomínať. Logotyp bude tento rok komunikovaný na obaloch výrobkov, vo všetkých typoch tlačových materiálov a ďalšej produktovej komunikácii.

Systémové riešenia Thomsit dnes charakterizujú inovatívne produkty špičkovej kvality, široký sortiment, mnohoročné skúsenosti a zázemie spoločnosti Henkel ako svetovej jednotky v oblasti lepidiel. Prvoradým záujmom Thomsitu je budovanie pevných vzťahov so svojimi zákazníkmi a prvotriedny servis. Štandardom sú pravidelné školenia zamestnancov i partnerov. Výroba a výrobky Thomsit sú tiež ohľaduplné k zdraviu ľudí a životnému prostrediu. Aj preto môže byť Thomsit na svoju 65-ročnú tradíciu právom hrdý.

Ďalšie materiály sú dostupné na internetovej stránke https://www.henkel.com/press-and-media

Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Starostlivosť o telo a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 50 000 pracovníkov a v roku 2010 dosiahol tržby vo výške 15,092 mld. EUR a upravený prevádzkový zisk vo výške 1,862 mld. EUR. Prioritné akcie Henkel sú evidované v indexe DAX a Henkel sa radí medzi 500 obratovo najsilnejší spoločností sveta (Fortune Global 500). Spoločnosť Henkel Slovensko, ako súčasť Henkel Central Eastern Europe, dosiahla v roku 2010 na domácom trhu obrat vo výške 85,4 miliónov EUR. Ku koncu roka 2010 spoločnosť zamestnávala 472 pracovníkov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Henkel