Za prvý polrok 2020 bolo na číslo tiesňového volania 112 prijatých 500 535 volaní, čo predstavuje oproti minulému roku napriek pandémii koronavírusu mierny pokles. Ako ďalej agentúru SITA informoval tlačový odbor rezortu vnútra, vlani prijali koordinačné strediská integrovaného záchranného systému v rovnakom období 546 666 volaní.
Zriadili infolinky a emailovú schránku
„Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. V mesiacoch február, marec a apríl bolo takýchto volaní spolu viac ako osemtisíc. Dôvodom bolo aj to, že na začiatku pandémie sa občania, ktorí mali záujem o štátnu karanténu, hlásili cez 112,” konštatuje ministerstvo vnútra. Zvýšený počet volaní súvisiacich s ochorením COVID-19 vzhľadom na závažnosť ochorenia nebol podľa rezortu považovaný za zneužitie čísla tiesňového volania 112.
Ministerstvo pripomenulo, že Sekcia krízového riadenia rezortu zriadila bezprostredne na začiatku prijímania opatrení ma zamedzenie šírenia koronavírusu dve infolinky a emailovú schránku, kde mohli občania posielať svoje otázky, ponuky pomoci alebo podnety pre rokovanie ústredného krízového štábu.
Pomáhali pri návrate na Slovensko
„Denne zamestnanci vybavili priemerne 200 hovorov. Doteraz zaznamenali spolu približne 19-tisíc telefonátov a viac ako päťtisíc mailov, v ktorých občanom pomáhali s problémami pri návrate na Slovensko alebo karanténnymi opatreniami,” uviedol rezort s tým, že infolinka 02/4859 3312 je naďalej k dispozícií a to v pracovnej dobe. Funguje aj mailová adresa infoskr@minv.sk.
Rezort dodal, že ďalšie tisícky otázok od občanov ohľadom koronakrízy vybavilo oddelenie vzťahov s verejnosťou kancelárie ministra vnútra.