SOUL 8. júla (WEBNOVINY) – Lietadlo juhokórejských aerolínii, ktoré v sobotu havarovalo na sanfranciskom letisku, sa k pristávacej dráhe približovalo veľmi nízkou rýchlosťou a krátko pred nárazom o zem požiadalo o prerušenie manévru.
Vyplýva to z prvých zistení amerických vyšetrovateľov po preskúmaní údajov z čiernych skriniek.
Vedenie Asiana Airlines, ktorej havarovaný stroj Boeing 777 patril, zároveň v pondelok potvrdilo, že lietadlo riadil pilot s minimom skúseností s daným strojom.
Na letisku v metropole amerického západného pobrežia predtým s takýmto typom lietadla ešte nepristával a nalietaných s ním mal iba 43 hodín, potvrdila Asiana. Pomáhať s pristátím mu preto mal oveľa skúsenejší druhý pilot, no neúspešne.
Američania zistili, že klesajúci stroj mal výrazne nižšiu rýchlosť, ako je pred pristátím odporúčané. Približne 1,5 sekundy pred kontaktom s dráhou chcela posádka manéver prerušiť, vzlietnuť a pokúsiť sa pristáť znovu. Reagovali tak na automatické varovanie štyri sekundy pre kontaktom s plochou hovoriace o nebezpečenstve nárazu pre veľmi nízku rýchlosť. Bolo však už neskoro.
Obrazom: Na letisku v americkom San Franciscu havarovalo dopravné lietadlo typu Boeing 777
Stroj juhokórejskej leteckej spoločnosti v sobotu chvostom narazil o pristávaciu dráhu letiska v San Franciscu, následne sa brušnou časťou šúchal po ploche a značne poškodený a v plameňoch skončil mimo nej. Vážna nehoda na sanfranciskom medzinárodnom letisku si zatiaľ vyžiadala dvoch mŕtvych a desiatky vážne zranených. Na palube Boeingu 777 sa v čase incidentu nachádzalo viac ako 300 ľudí. Dvojprúdový stroj, ktorý letel zo Soulu, je jedným z najpoužívanejších na svete a pre jeho veľkú kapacitu ho využívajú najmä na dlhšie medzikontinentálne lety.