WASHINGTON 13. marca (WEBNOVINY) – Americkí vyšetrovatelia tvrdia, že od soboty nezvestné lietadlo malajzijskej spoločnosti sa zrútilo do vôd Indického oceánu.
Podľa informácií amerických médií tomu nasvedčujú údaje americkej armády. Tá preto presúva loď USS Kidd do konkrétnej oblasti. Trvať to však podľa zdrojov z Pentagonu bude ďalších 24 hodín. Podľa Američanov existujú náznaky, že lietadlo po zmiznutí z radarov letelo ďalších päť hodín.
Záhada zmiznutého lietadla: Na falošný pas cestoval Iránec
Zmiznuté lietadlo je záhadou, intenzívne pátranie pokračuje
Stratené lietadlo v Ázii: Tímy zrejme našli okno z Boeingu
Stratilo sa lietadlo s viac než dvesto ľuďmi na palube
Boeing s 239 osobami na palube letiaci z Kuala Lumpuru do Pekingu zmizol z radarov v sobotu nadránom asi hodinu po štarte, keď sa mal nachádzať nad Thajským zálivom. Osud letu číslo MH370 však ani po šesťdňovej medzinárodnej pátracej operácii nie je známy.
Na základe údajov automaticky vyslaných z motorov lietadla americkí experti tvrdia, že stroj mohol preletieť až 3500 kilometrov. Letecká spoločnosť Malaysia Airlines však uviedla, že motory prestali vysielať signály po strate kontaktu.
Zmiznutie lietadla Boeing 777-200ER zostáva záhadou napriek tomu, že na pátraní sa zúčastňuje 42 lodí a 39 lietadiel z 12 krajín. Nedostatok informácií a rozporuplné údaje však vedú k neistote, kde presne lietadlo hľadať.
Nezvestný stroj malajzijskej leteckej spoločnosti mohol skončiť tisíce kilometrov od miesta, kde zmizol z radarov. Tvrdí to bývalý pilot spoločnosti British Airways, ktorý v súvislosti so záhadou zmiznutia lietadla poskytol rozhovor britskej vysielacej stanici BBC.
Podľa slov Alastaira Rosenscheina sa niekoľkodňové bezúspešné hľadanie dá odôvodniť zrútením stroja na miestach, kde ho zatiaľ nehľadajú. Podľa jeho slov to môže byť Indický oceán, konkrétne priestor medzi Austráliou a Madagaskarom. Dostať sa tam mohol vďaka autopilotovi, ktorý prevzal vedenie stroja po náhlom poklese tlaku v pilotnej kabíne, tvrdí expilot.
Podľa Rosenscheinovej teórie autopilot pokračoval v kurze nastavenom pilotmi krátko pred ich upadnutím do bezvedomia v dôsledku nepredvídateľnej udalosti. Okamžitou reakciou na pokles tlaku je snaha pilotov o nasadenie kyslíkových masiek, následne prudké klesnutie a odklon od letového kurzu.
Bez masiek však v priebehu niekoľkých sekúnd upadli do bezvedomia. Predpokladá sa, že piloti ešte stihli zapnúť autopilota v snahe vrátiť sa do Kuala Lumpur. Ten však mohol stroj dopraviť tisíce kilometrov v smere, v ktorom bol aktivovaný. Zrútil by sa tak až v momente vyčerpania paliva, teda v strede Indického oceánu. To by podľa neho bolo tou najhoršou možnosťou, keďže táto oblasť je podľa Rosenscheina obrovská.