Nemecká automobilka BMW v druhom kvartáli skončila v strate 212 mil. eur v dôsledku obmedzení pre pandémiu koronavírusu, ktoré viedli k poklesu predaja áut o štvrtinu.
Počas apríla až júna minulého roka výrobca áut dosiahol zisk 1,48 mld. eur. Predaj áut BMW za tri mesiace do konca júna tohto roka oslabil o 25 percent na 485 500. Tržby spoločnosti sa znížili o 10 percent na 43,2 mld. eur.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse uviedol, že je „opatrne optimistický“ pokiaľ ide o druhú polovicu tohto roka a predpokladá, že automobilka dosiahne určitý zisk.
Spoločnosť pociťuje oživenie v Číne, ktorá je jej najväčším trhom. Odbyt vozidiel BMW na tomto trhu totiž v druhom štvrťroku medziročne stúpol o 17 percent.